Lois Pimentel, el compositor boirense que se inspira en la obra de Lorca en gallego

Celia Riande García
celia riande RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

Lois Pimentel, compositor de Boiro.
Lois Pimentel, compositor de Boiro. CEDIDA

El músico ha compuesto un poema sinfónico que se estrena este domingo en el Teatro Principal de Santiago

28 abr 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Hay detalles de la historia que, en ocasiones, quedan en un segundo plano, relegados al olvido hasta que, con el tiempo, vuelven a salir a la luz. Cuando se habla de Federico García Lorca, por ejemplo, es inmenso el conocimiento y la apreciación que se tiene por su obra y su legado, pero no siempre se recuerdan sus composiciones escritas en gallego, que muestran el profundo lazo que tuvo el escritor con el territorio y su cultura.

Sin embargo, existen quienes deciden ir más allá, indagar en la historia y resaltar los tesoros más desconocidos para el público. Es el caso, por ejemplo, del boirense Lois Pimentel, que estrena este domingo en el Teatro Principal de Santiago su composición Danza da lúa en Santiago, basada en el texto lírico homónimo de Federico García Lorca.

«A banda de Santiago ten unha programación ao longo de todo o ano e, esta temporada, ten cada mes dedicado a un tipo de arte distinta. Este abril é o da literatura, perfecto para a estrea do meu poema sinfónico, baseado nunha figura tan importante como é Lorca». Son las palabras de Lois Pimentel, que con apenas 26 años es un reconocido compositor y autor de esta obra expresamente creada para la plantilla de la agrupación santiaguesa.

La elección

Sobre por qué este poema en concreto, Danza da lúa en Santiago, Lois Pimentel reflexiona sobre su valor: «Indagando na obra de Lorca, descubrín que tiña poemas en galego, e sorprendeume moi gratamente. Ollando os seus títulos, vin que neste facía referencia en distintas ocasións a Quintana dos Mortos, un sitio no que sitúa á lúa bailando, e pensei que era unha boa idea facer a peza en ton sinfónico».

Pese a que las expectativas son altas, el joven boirense asegura que no se encuentra demasiado nervioso: «Diría que a palabra é entusiasmo. A obra, que se estrea este domingo ás doce, dura apenas dez minutos e medio, o premio de poder escoitala é moi curto, pero os meses de traballo que hai detrás son moitos. Podes facerte unha idea de como vai soar, pero estou desexando chegar ao ensaio e empezar a escoitar se o que escribín resulta na realidade como o fai na miña cabeza».

Pese a que Danza da lúa en Santiago se estrene ahora, su proceso de composición fue de aquellos que se extienden en el tiempo: «Empecei a escribila no 2020 pero, como tantas outras cousas, quedou nun caixón. Recupereina dous anos despois e traballei bastante nela para que fora máis do meu gusto».

Estudios musicales

La inclinación de Lois Pimentel por el mundo de la música lo acompaña desde su nacimiento. algo que explica los años de formación con los que cuenta el boirense en distintos ámbitos de este mundo: «Empecei na escola de Boiro, e rematei o grao profesional no conservatorio de Ribeira. Ao acabar bacharelato, chegou o momento no que tiña que decidir que quería facer, e aceptáronme no Conservatorio Superior de Música de A Coruña coa especialidade de dirección de orquestra».

Sin embargo, Lois Pimentel no completaría estos estudios, ya que había otra pasión que tornaría su decisión: «Decidín que me apetecía probar economía. Para min, o cambio era máis que lóxico e non supoñía un xiro tan forte, pero si que é certo que chamou a atención de moitos».

Pasiones simultáneas

Desde ese momento, Pimentel compaginaría ambas facetas, sin dejar nunca de lado su pasión por el mundo de la música: «Durante o tempo que estudei a carreira, fun mestre da escola de música de Boiro durante varios anos, tanto de trompeta como de linguaxe musical, e empecei a compoñer para a banda varias obras que tiveron éxito nalgún que outro concurso».

En cuanto a la obra que ahora presenta, Danza da lúa en Santiago, Lois Pimentel destaca, además de la presencia de la muiñeira, la incorporación de un instrumento de percusión tradicional gallego: el charrasco. Sobre cómo se le ocurrió optar por este elemento musical, Lois Pimentel reconoce que la idea surgió a través de otro grupo: «Fun a ver un concerto de Baiuca no Pazo de Goiáns e creo que foi a primeira vez que vin o charrasco en directo. Creo que é moi vistoso pola forma na que se toca, e pareceume que podería quedar ben nas obras que compoño porque sempre intento facer algo que resulte atractivo acusticamente pero tamén dende un punto de vista visual».

Ahora, Lois Pimentel se prepara para el debut de Danza da lúa en Santiago ultimando detalles: «O venres pasareino no ensaio xeral coa banda e aclarando puntos nos que poda haber algún tipo de dúbida, e o domingo estarei na estrea, sendo a segunda obra que compón o programa».