El comité de empresa solicita la intervención de la Xunta ante lo que entiende como «deterioro laboral e produtivo de Xeal»

La Voz CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Los trabajadores consideran que se han incumplido cláusulas de los aprovechamientos hidráulicos

16 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El comité de Xeal le trasladó a la conselleira de Emprego, María Xesús Lorenzana, y a la directora xeral de Planificación Enerxética, Paula Uría, la necesidad de que la Xunta intervenga de inmediato «ante a deriva laboral e produtiva das fábricas de ferroaliaxes de Cee e Dumbría e os manifestos incumprimentos das cláusulas dos aproveitamentos hidráulicos». Así lo trasladaron en una reunión mantenida en la tarde del jueves, en la que también reclamaron que se reconozca la nulidad de la operación de venta entre Ferroatlántica e TPG-Ithaka.

Este encuentro es una continuación del celebrado hace ya un año con el conselleiro de Industria, Francisco Conde, en base al compromiso adquirido por la Administración de mantener información fluida con el comité, «máis en todo este tempo a Xunta non só non actuou, senón que a situación nas fábricas segue empeorando». Los representantes sindicales recordaron que desde que la dirección de Xeal se hizo cargo del complejo industrial e energético «a produción dos fornos foise recortando de maneira progresiva, perdéronse xa 30 postos de traballo directos, 80 eventuais, así como moitas empresas auxiliares».

La realidad, tal y como advirtió el comité, Xeal «só ten interese no negocio da electricidade e materializou unha segregación encuberta de actividades prohibida polas cláusulas das concesións das centrais», además de «pretender recortar os dereitos dos traballadores e traballadoras».

Por estos motivos, desde la representación del personal remitieron una nueva solicitud a Augas de Galicia para que «cumpra cos deberes que lle incumben de control e supervisión e obrigue a empresa a respectar a condición esencial de non desvinculación de actividades, como mellor garantía de mantemento dos postos de traballo e da continuidade produtiva, tal e como volveu resolver o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia».