The Rapants: «Sempre nos falaron ben da Carballeira de Zas»

P. Blanco / A . Lestón CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Muradanos, son la banda de moda, la que todos los festivales quieren. Este viernes estarán en la 38.ª edición del festival folk. Ellos abren la primera jornada

09 ago 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

«Os nosos directos son enerxía e ganas de pasalo ben. Se queres estar amargado, mellor non veñas, queda na casa». Es claro Samuel González sobre lo que The Rapants traerá este próximo viernes a la Festa da Carballeira de Zas. Ellos serán los encargados de abrir la 38.ª edición del festival folk y desde luego fuerza prometen: son «a banda de moda», «a que todos os festivais queren ter», como los presentó la organización cuando anunció su presencia. The Rapants, formación muradá que remonta orígenes al 2018 y a mucha afición previa por la música, son ya imprescindibles en el indie festivalero. Hoy los tienen en el Noroeste de A Coruña, pero los pueden asociar ya a festivales del calado de O Son do Camiño. Son cuatro en la formación: Samu, que ayer habló en Radio Voz Bergantiños, Xanma, Matías y Xaquín, todos por debajo de los treinta años de edad.

Muy seguramente, y que González sepa, para todos será la primera vez en la Festa da Carballeira de Zas: «Pero sempre nos falaron ben dela, en Muros é moi coñecida, sei de xente que fala de que é unha loucura, polo ambiente, pola xente, polo ben que se pasa». «Sinceramente, imos con moitísimas ganas, foramos no confinamento á competencia, á Carballeira de Baio, e agora toca a de Zas. Xa aquela nos molara...», ríe. Ellos están siendo los primeros sorprendidos de cómo marcha su proyecto musical .¿Un verano de locos en el que esté siendo su año de confirmación? Muy probablemente. «Está sendo un non parar, con actuacións cada fin de semana, moi contentos, moitas horas de estrada, pero todo sexa por dar algo bonito de nós os catro, e que saia ben, claro», comenta Samu. Se siente familia, también con el equipo que les rodea, y todo se queda en casa, en Muros. Guitarras, estribillos pegadizos, una potente puesta en escena... ahí está su sello de identidad y lo han llevado al máximo en el reciente trabajo O corasón como un after.

«Sacamos o disco novo, e con el si esperabamos chegar a algo máis de xente, pero para nada agardabamos tal éxito. Para nós mellor, claro, quizais permite atallar unha etapa de crecememento. Mesmo o primeiro día a repercusión foi incrible, tamén mediática, por parte de xente que nos coñecía e que non», explica Samu. Como casi todo en la vida, empezaron a quedar para tocar «case como cachondeo». El confinamiento los pilló de lleno forjando proyecto, pero les pudo la ilusión «e conseguimos levantalo». De aquellos inicios hasta ahora la cosa ha cambiado bastante, incluso en el estilo —arrancaron casi como punkis—, pero sobre todo en la entrega. Hoy ya se dedican «100 %» á música, salvo en el caso de Xaquín, que es técnico de radio y compagina sin problema ambos oficios. «Os outros tres tiñamos máis problemas e decidimos o camiño que queriamos seguir. Queremos, de feito, que nos vaia aínda mellor, porque os ingresos de momento non son tales como para independizarnos dos pais. Enténdeno e bótannos unha man», confiesa.

Decenas de miles de escuchas en Spotify, miles de seguidores en redes... The Rapants ha roto sin duda el techo de lo local e incluso se les ha visto por Madrid o Bruselas. Próximamente, León. Europa les llama: «Temos que coñecer mundo e persoas, para medrar nós». No deje de escucharlos en la Carballeira de Velar: «A cada directo imos coma o primeiro. E se a xente pon da súa parte, a enerxía entón multiplícase».

Festa da Carballeira: el programa

Viernes [11 de agosto]. A partir de las 22.30 horas, The Rapants, Red Hot Chilli Pipers y Dios Ke Te Crew.

Sábado [12 de agosto]. A partir de las 12.30, Os Enxebres de Cabana, Uxía Lambona e a Banda Molona, Caldo y Cé Orquestra Pantasma. A las 18.00, gran Foliada en la Carballeira: Churía, Os Petadores, Os Enxebres y Os Farrapos. A las 20.30, Pan Sen Fron. A partir de las 22.00, Xosé Lois Romero e Aliboria, Xurxo Fernandes, Uncle Bar & The Dirty Bastards y Ruxe Ruxe.

* Entradas: a la venta de forma anticipada en la web del festival, 8 euros para un día y bono de 15 para los dos. En venta física, desde el viernes: 12 euros un día y 20 el bono para los dos.