Licitan el proyecto de regeneración integral de la antigua mina de Monte Neme por 1,6 millones de euros

CARBALLO

Las obras, financiadas con fondos procedentes do Plan de Recuperación, Transformación de Resiliencia-Next Generation, tendrán un plazo de ejecución de «nove meses» y «está previsto que comecen a partir do mes de setembro co obxectivo de que estean rematadas en xuño do vindeiro ano», según la Xunta
22 may 2025 . Actualizado a las 17:39 h.En julio del 2022, la Xunta dio luz verde definitiva al plan de regeneración integral de todo el entorno de la antigua mina y cantera de Monte Neme. Unos trabajos que deberían estar finiquitados antes de finalizar el 2026 y con los que el Gobierno autonómico pretende poner fin al desastre ambiental provocado por la riada de la noche del 10 de febrero del 2014, cuando una de las balsas de agua azul turquesa reventó, liberando 24.000 metros cúbicos de agua, tierra y lodo ladera abajo. Ahora, el Ejecutivo anuncia la licitación del contrato de las obras correspondientes a esta restauración ambiental, por importe de 1,6 millones de euros.
La actuación, que gestiona la Consellería de Economía e Industria a través de la Dirección Xeral de Planificación Enerxética e Minas, contempla la recuperación del suelo y de las aguas que rodean este antiguo emplazamiento minero para recuperar la biodiversidad y transformarlo desde el punto de vista medioambiental.
«En concreto, farase unha demolición das estruturas de formigón e diferentes operacións de recheo e saneado para garantir a estabilidade do terreo e modificar as pendentes. Ademais, eliminaranse as acumulacións de auga mediante unha tubaxe de drenaxe e plantaranse arbustos e especies herbáceas para crear unha cuberta vexetal por toda a contorna», explicaron desde el Ejecutivo gallego.
Las obras, financiadas con fondos procedentes do Plan de Recuperación, Transformación de Resiliencia-Next Generation, tendrán un plazo de ejecución de «nove meses» y «está previsto que comecen a partir do mes de setembro co obxectivo de que estean rematadas en xuño do vindeiro ano».
Esta actuación «enmárcase nun dos obxectivos da Axenda Galega de Minería Sostible 2030, que recolle no seu conxunto de medidas a recuperación ambiental de antigos emprazamentos mineiros en liña co compromiso da Xunta coa sustentabilidade no sector. Con este fin, Galicia presentou varios proxectos para optar aos fondos Next Generation por un total de 3,5 millóns de euros, entre os que figura Monte Neme».