«En Turquía aínda queda moito por facer: a xente precisa da nosa axuda para refacer a vida»

r. g. A ESTRADA

DEZA

cedida

16 mar 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El pasado 3 de marzo el estradense José López Louro puso rumbo a Turquía para participar en las labores de ayuda humanitaria a los damnificados por el terremoto de la mano de la oenegé IAE (Intervención, Ayuda y Emergencia). Algunos compañeros suyos ya habían estando en el país semanas antes, colaborando en el rescate de las víctimas. Entonces, Louro estaba de baja, así que no pudo acudir. Een cuanto pudo, el estradense se presentó voluntario.

La oenegé se puso a disposición del gobierno de Turquía y fue enviada a la provincia de Hatai, una de las más afectadas por el terremoto. Avenidas enteras quedaron arrasadas, sin un solo edificio en pie. «É unha experiencia dura, pero tamén gratificante, por poder axudar», cuenta Louro. Su equipo fue enviado al pueblo de Yayladagi, apenas a 600 metros de la frontera con Siria.

Que nadie se imagine que ir a prestar ayuda humanitaria es hacer turismo de catástrofes. El trabajo fue duro y las comodidades las mínimas. «Dormiamos en tendas de campaña no campamento, no que conviven refuxiados da guerra de Siria e damnificados do terremoto. Durmíase cando se podía e comíase o que se podía cando se podía. Traballamos moi duro, moitas horas, descansando o xusto. Axudamos a montar dez carpas para montar un colexio de campaña para que os rapaces puideran volver á escola e axudamos a repartir 21 toneladas de axuda humanitaria», explica Louro.

Louro, que en el año 2000, como militar, estuvo en Kosovo, volvió a ver de cerca la huella de la destrucción y el caos. «Ves xente sen casa, xente buscando algo que salvar entre os escombros, sen familia, sen traballo e sen saber que vai ser da súa vida. Está todo devastado. Se non o ves non te podes facer unha idea. Queda moito por facer. O goberno calcula que ata dentro de tres anos non se volverá á normalidade. Hai que retirar todos os escombros e construír todo de novo... Estamos no principio. Gustaríame facer un chamamento á xente para que axude no que poida. A xente precisa da nosa axuda para refacer a súa vida», dice el estradense.