Anxo Silva: «Na ESO non estaba motivado pero agora por fin atopei o que me gusta»

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

Miguel Souto

El estudiante representará a Galicia en febrero en la competición nacional

05 nov 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

La motivación es un ingrediente fundamental tanto en los estudios como en la vida. Cuando Anxo Silva Romero (A Estrada, 2008) estudiaba la ESO no la tenía. Capeaba el temporal como podía sin encontrarle utilidad ni sentido vital a lo que hacía.

Para Anxo Silva todo cambió cuando decidió pasarse a la Formación Profesional. En su familia había una rama dedicada a la carpintería y esta circunstancia, sumada a la oferta formativa local y a la gran tradición estradense del mueble animaron al estudiante a probar suerte en el ciclo básico de FP de Carpintería. «Gustoume e motivoume desde o primeiro momento. Aínda que na miña familia hai máis tradición de albanelería, tiven bisavós carpinteiros e teño un primo que tamén se dedica a iso. Estiven traballando con el e gustoume e empecei a ver aí un posible futuro profesional», explica el joven.

El alumno, que ahora está en el primer curso del grado medio de Carpintería e Moble en el IES Antón Losada, acaba de obtener la medalla de oro en el concurso de habilidades de FP Galicia Skills, en la especialidad de Ebanistería. «Estiven adestrando co profesor todas as tardes do mes de outubro, pero a verdade é que non esperaba gañar», confiesa. «Tiñamos en total doce horas para facer unha mesa de noite. Eu nas tres primeiras horas púxenme nervioso. Marquei mal e tiven que repetir dúas pezas, pero pola tarde xa remontei. Puntúan os encaixes, a marcaxe, o acabado, que abran e pechen a porta e o caixón... Se queres deixar a peza fina, faiche falta o tempo», cuenta.

Al superar el patinazo inicial y hacerse con el oro en la sección de ebanistería del concurso Galicia Skills, Anxo Silva será ahora el representante gallego en las olimpiadas nacionales de la FP. La competición España Skills se celebrará en Madrid entre el 24 y el 28 de febrero. «De momento queda tempo, pero haberá que seguir practicando. Para a semana que vén dannos o plano da peza que vai haber que facer. E despois a ver que sae... De momento non estou nervioso, pero cando se achegue a data xa veremos...», reflexiona el estradense. 

Ganas de Erasmus

Anxo Silva se siente orgulloso de lo conseguido hasta ahora y está dispuesto a darlo todo en Madrid para intentar hacerse con otra medalla. No obstante, lo más importante ya lo ha conseguido: encontrar la motivación para ver en la Carpintería una opción profesional. «O que quero agora é acabar o ciclo medio e facer un Erasmus. Non pecho as portas a seguir estudando, pero gustaríame ir facer un Erasmus a Centroeuropa. Os meus avós estiveron 25 anos en Suiza e eu deféndome algo co francés. Gustaríame ir alá e despois poder traballar fóra polo menos un tempo no sector da instalación e fabricación de mobles», explica el estudiante ilusionado.