Concluyeron los trabajos de migración de la plataforma informática a la nube
11 ago 2024 . Actualizado a las 05:00 h.Protegerse contra la ciberdelincuencia debe ser una de las prioridades de los gobiernos locales. Crear una tela de araña para evitar que accedan a los datos municipales es fundamental, algo que en el Concello de Lalín se han tomado al pie de la letra. La concejala de Novas Tecnoloxías, Raquel Lorenzo, anunció que finalizaron los trabajos de migración de toda la plataforma informática del Concello a la nube «vinte días antes do previsto». Lorenzo puso de relieve el esfuerzo del personal municipal, que realizó esta complicada tarea «en horario laboral e sen que se vise afectado ningún servizo municipal nin de atención ao público».
Explicó que este traslado obedece a la necesidad de garantizar por ley «a confidencialidade, integridade e dispoñibilidade dos datos que manexa o Concello as 24 horas do día e os 365 días do ano». Lorenzo aseguró que tarde o temprano serán atacados por ciberdelincuentes, por tanto «traballamos para minimizar o impacto destes ataques para que os servizos municipais non se vexan afectados».
En este sentido, la responsable municipal subrayó que están trabajando con la Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega) en un sistema de recuperación inmediata. Empleando herramientas del Centro Criptológico Nacional, el departamento lalinense monitoriza y analiza de forma continua los equipos.
«Dispoñemos dun plan de recuperación contra desastres e dun sistema de recuperación inmediata denciberataques. En breve, a Amtega daranos acceso a un SIEM da marca IBM, unha tecnoloxía de vangarda que analizará millóns de datos en tempo real en busca de patróns anómalos dentro da nosa rede», explicó.
Certificación nacional
Raquel Lorenzo avanzó que con este trabajo, Lalín «está en disposición de conseguir a certificación do Esquema Nacional de Seguridade», una normativa que representa la garantía de estar cumpliendo con los requisitos de seguridad exigidos legalmente «tanto ás institucións públicas como aquelas empresas privadas que presten servizos ás mesmas».
Aseguró que antes de acabar el año su sistema será auditado. En caso de conseguir la certificación, Lalín sería el primer concello gallego en tenerla.