Los chapuzones más sorprendentes y refrescantes de la provincia de A Coruña: «Con aguas excelentes»

FERROL
































Un lago sobre una vieja mina en As Pontes, calas ante astilleros en Caranza (Ferrol) y piscinas naturales en Ames
23 jun 2025 . Actualizado a las 05:00 h.De cabeza, en plancha o tirándose en modo bomba. Gran parte de los mejores chapuzones se dan en los sitios más inesperados. En aguas continentales de esta provincia (ríos y lagos), hay cinco zonas de baño «con agua de calidad excelente». Entre ellas figuran desde un lago en el que cabe la ciudad de A Coruña y que se creó sobre una antigua mina de carbón, hasta las piscinas de belleza más salvaje. Pero a mayores hay otros espacios dentro de las rías tan curiosos como la playa de Caranza (Ferrol), ubicada frente a los astilleros y que gracias a la depuración de la zona también logró la calificación de «excelente» por parte de las analíticas de la Xunta.

Las cinco zonas interiores para el chapuzón con máxima puntuación son Tapia en el río Tambre (Ames), río Beba en A Pontenova (Mazaricos), río Castro en A Ponte da Cobeluda (Neda), el embalse de A Ribeira en As Pontes y la propia playa del lago de As Pontes. Según explican desde la Consellería de Sanidade, «para obter a clasificación sanitaria anual das augas de baño (excelente, boa, suficiente ou insuficiente), téñense en conta dous parámetros: son os indicadores indicadores de contaminación fecal dos enterococos intestinais e Escherichia coli». Además, los resultados determinantes para la clasificación son de las últimas cuatro temporadas. Pero la medición es constante durante todo el verano: «Realízase unha o 1 de xuño e despois cada quincena».

«Primer destino turístico»
Esa suma de frescor con calidad más paisaje inesperado (tanto natural como industrial) convierte a estas zonas en auténticos reclamos turísticos. De eso presumen en As Pontes, donde la antigua mina de lignito pardo a cielo abierto se llenó con auga del Eume y sus afluentes. Su superficie es de cinco kilómetros de largo, por dos de ancho y 18 de perímetro. Y desde las tardes cálidas de primavera está literalmente abarrotado de bañistas. Según la concejala de Cultura e Xuventude, Lorena Tenreiro (que organiza parte de la programación veraniega en torno al lago), «a este paso seremos el primer destino turístico comarcal».
La edila de Turismo, Elena López, corrobora que «aquí temos desde pedaletas, kayaks e bicis eléctricas, a un parque hinchable acuático que abrirá agora». Se trata de una zona novísima para el baño, producto de la ingeniería más increíble: se inauguró en 2012, con chapuzón inaugural a cargo de los entonces chavales Alejandro, Antón, Andrés y Álex.
Para este verano regresa la propuesta de conciertos, teatro y fuegos artificiales Mar de Lecer. Por el punto de información turística pasan 11.000 personas. Y la playa tiene dos bares kiosco, y dos socorristas por turno con vigilancia de 12.00 a 20.00 horas (del 15 de junio al 15 de septiembre).

«O encanto de Ames»
Otro creciente imán turístico de interior es Ames, «cunhas zonas de baño que combinan o río Tambre cunha piscina para os máis pequenos, zona de sombra e o contacto coa natureza, a praia de Tapia está próxima á capital de Galicia cun gran encanto e ademais podes xantar alí». Así lo explica la concejala de Deportes e Promoción da Saúde, Susana Señoris, «cada ano temos máis visitantes, desde familias a primeira hora da mañá coa neveira aos que asisten á programación cultural».
En julio y agosto, en Tapia hay cursos de piragüismo; el 3 de julio arrancan los Seráns de Ames con música y teatro. En este espacio que fue escenario de películas, los visitantes tienen socorrismo (dos por turno y un vigilante), cantina, vestuarios, aseos, la zona de río y la piscina infantil. Señoris recuerda que «eu xa viña aquí de pequena, é a zona de baño de moitísimas xeracións».

Elena López, concelleira de Turismo de As Pontes: «Temos moitos turistas de Alemania que se chaman uns a outros para veranear aquí»
Co lago artificial máis grande de España conta As Pontes, na comarca do Eume, para bañarse, facer deporte ou gozar da vida nun dos seus bares kiosco. A concelleira de Turismo, Elena López, explica todo o que dará de si neste verán.
—Que ofrece o lago para o ocio?
—Ten dous bares con kiosco, pedaletas, kayaks e bicis eléctricas. E a novidade deste ano é que un emprendedor do pobo montará un parque hinchable na zona de baño. A programación deportiva xa tivo este domingo o Mini BTT, e o 5 de xullo será a Samurai Xtreme Race con máis de mil participantes nun lago cheo de obstáculos. E a primeira fin de semana de agosto hai un campionato de rugbi praia. A maiores está o programa cultural Mar de Lecer.
—De onde chegan os turistas?
—Ao principio viña xente da provincia e Lugo, despois extendeuse a madrileños e vascos, e agora visítanos un turismo internacional con moita autocaravana. Sobre todo chegan de Alemania, o boca a boca funciona moi ben. E estamos desenvolvendo o plan especial de dotación e infraestruturas, que contempla unha área de servizos para as autocaravanas. Hai xente que pasa todo o verán no pobo polo lago, e alemanes que se chaman uns a outros para veranear aquí. Porque nese país fixeron desde hai tempo proxectos deste tipo coas minas.
—Como é a experiencia de bañarse neste lago?
—Ten unha temperatura moi estable de entre 19 e 22 graos, é un espazo moi seguro porque non hai correntes. E nas prácticas deportivas hai aínda unha maior seguridade. Para nós é un orgullo esta praia con 450 metros de longo por 30 de ancho, para unha lámina de auga na que collería a cidade de A Coruña e que ten 547 metros cúbicos.