Familias de A Gándara lamentan que las obras del colegio no se inicien hasta el próximo año: «O cole cae sobre os nenos»

NARÓN

La Xunta anunció ayer la rehabilitación integral por 1,6 millones de euros, pero Anpa y Concello pide que se haga la licitación con carácter de urgencia
30 may 2025 . Actualizado a las 00:01 h.Horas antes de que se celebrase la concentración de las familias de A Gándara por el mal estado de su colegio, la Xunta anunciaba que este año se sacará a licitación la rehabilitación integral del centro. De todos modos, tanto el Anpa como el Concello de Narón piden que esa licitación sea de carácter urgente para que las obras se hagan este mismo verano. Según indican desde la Federación de Anpas de Ferrolterra, «nos din que en verán non se pode facer pero nun centro en Vigo si que se fará unha licitación pola vía de urxencia, no CEIP A Gándara a licitación sería no último trimestre de 2025 para facer as obras en verán de 2026».

La inversión de la Xunta es de 1,6 millones de euros. «A intervención contempla o cambio da cuberta e das carpinterías exteriores, a mellora da envolvente térmica cun sistema de illamento exterior, e a implantación de iluminación tipo led», indica el gobierno autonómico. La actuación se enmarcaría en el Plan de Nova Arquitectura Pedagóxica. Y según la delegada territorial de la Xunta en Ferrol, Martina Aneiros, «continuamos planificando as actuacións de xeito progresivo en función das necesidades que requiren os diferentes centros educativos». Insiste en que la Xunta está realizando diversas mejoras en centros de Narón.
En la protesta de ayer ante el edificio de la Xunta en Ferrol, el secretario del Anpa de A Gándara y presidente de la Federación de Anpas de Ferrolterra, Xaime Acuña, recordó que «o colexio está coa fachada en moi mal estado e houbo tres desprendimentos no último ano (dous no recinto escolar) coa sorte de que un coincidese no 1 de maio, o segundo xusto na entrada e non pasaba ninguén, e o terceiro na parte traseira da fachada». A mayores, «nunha aula entre a persiana e a fachada caen pedras, como se o cole se estivese desfacendo».

El CEIP A Gándara lleva 40 años en este edificio. Como explica la concejala de Educación de Narón, Olga Ameneiro, «o Concello pide a licitación urxente das obras, sabemos que o proxecto está listo pero despois de tres caídas de cascotes este ano non podemos esperar máis». Insiste en que «o cole está caendo enriba dos nenos e das nenas, e non se pode consentir». También recuerda al resto de centros públicos de Narón, «en condicións moi lamentables e cos nenos vivindo ese deterioro».