Quintana pedirá por carta a Zapatero que reactive el traspaso competencial

GALICIA

14 oct 2007 . Actualizado a las 02:59 h.

El vicepresidente de la Xunta, Anxo Quintana avanzó ayer, durante una visita a la localidad ourensana de Coles, los dos ejes en los que vertebrará la estrategia nacionalista para intentar que el Gobierno central vuelva a retomar el paquete de transferencias para Galicia pactado el pasado mes de febrero con el ministro de Administraciones Públicas, Jordi Sevilla. En él se incluían aspectos que para el BNG son irrenunciables y que no aparecen en la última oferta de Zapatero, como salvamento marítimo, los centros de investigación oceanográfica, los archivos históricos y museos e inspección de trabajo.

La primera medida está dirigida personalmente al presidente del Gobierno. Quintana enviará la próxima semana una carta a José Luis Rodríguez Zapatero en la que reclamará «o inicio dun diálogo e unha negociación» y matizó que el cambio de postura del Ejecutivo central le resta credibilidad. «Non se pode pasar da noite para a mañá da España plural á España centralista, non se pode actuar con Galiza só por cálculos electorais e non pode ser que España xogue na Liga das Estrelas, mentras condean a Galicia a disputar a Rexional Preferente», sentenció.

El vicepresidente recomienda a Zapatero que se aplique el mismo argumento que dará a Ibarretxe en la reunión del martes cuando le plantee el tema del referendo. «Polo que se sabe a resposta do presidente a Ibarretxe vai ser que hai que cumplir a lei, e nós estamos de acordo en que hai que aplicar a lei, pero para todos, tamén para o Goberno, e aquí temos unha lei orgánica que é o Estatuto de Autonomía aprobada hai máis de vinte anos e que recolle determinadas competencias para Galiza», advirtió.

Apoyo parlamentario

La segunda ofensiva se desarrollará en la Cámara autónoma. Quintana quiere que todos los partidos aprueben unánimemente una proposición de ley que se remitirá a las Cortes para la transferencia de tráfico. «Isto xa non é una petición de Goberno a Goberno, senón cuestión de marco lexislativo. Temos competencia e capacidade lexislativa para facelo, e estou seguro que se o Parlamento galego por unanimidade de todos os grupos saca adiante unha lei de este estilo, antes ou despois as Cortes Xerais sacarán unha lei orgánica para a transferencia de tráfico para Galiza». A su juicio, este tema «só depende de nós, non de que ninguén nos dé nada, polo que espero que todas as forzas políticas estemos á altura das circunstancias».

Sobre la posibilidad de que el malestar nacionalista por las competencias se traslade al apoyo a los Presupuestos del Estado, el vicepresidente opina que el cambio de actitud del Gobierno «non axuda, pero nós imos a ter a responsabilidade para tratar as dúas cousas en paralelo, a poder ser sen interferencias, e esperamos chegar a ter uns orzamentos positivos para Galiza, non só en termos cuantitativos, senón cualitativos. Si se logra, el voto será favorable, «e se non é así, non o será», concluyó.