Pontón reclama para Galicia el estatus de nación en el Panteón de Galegos Ilustres
GALICIA

La líder del Bloque sitúa a la organización «herdeira do galeguismo universal» nacido en 1931 con el Partido Galeguista
06 dic 2023 . Actualizado a las 17:00 h.El BNG no ha participado este miércoles en actos de homenaje a la Constitución en su 45 aniversario, pero sí conmemoró la fundación del Partido Galeguista tal día como hoy de 1931. La portavoz nacional del Bloque, Ana Pontón, situó a su organización como «herdeira do galeguismo universal» del partido de Alexandre Bóveda y Alfonso Daniel Rodríguez Castelao en el tributo que rindieron hoy en el Panteón de Galegos Ilustres de Bonaval, en Santiago. Pontón reivindicó un nacionalismo «que foi e segue sendo un acelerador de mudanzas, un motor de modernización e transformación» para el país.
«Celebramos esa Galiza viva e vizosa e ese galeguismo que xurdiu hai 92 anos», subrayó la líder del BNG, frente a «outros» que celebran hoy un marco constitucional «superado, que blinda privilexios centralistas e mantén unha institución anacrónica e antidemocrática como a monarquía». Pontón apuntó a una Carta Magna «esgotada», que limita a Galicia «como pobo» y «frea» sus capacidades al poner «trabas» a su desarrollo y bienestar.
Condenó el «centralismo madrileño que sacraliza a Constitución» y es «letal» para Galicia, a la que provocó su pérdida de peso económico, cohesión territorial y vitalidad demográfica, expuso. «Hoxe proclamamos desde Bonaval que cómpre mudar ese deseño centralista», continuó Pontón para reclamar un estatus político de nación para la comunidad. Insistió así en la necesidad de avanzar para que «as decisións máis relevantes estean en mans da cidadanía galega», y apremió a dar paso a ese estatus para no quedar por detrás «das outras nacións históricas». «Non somos máis que ninguén, pero tampouco menos», subrayó.
La líder nacionalista se refirió también a las elecciones gallegas, para las que dijo que su partido está preparado «sexan cando sexan». «As próximas eleccións galegas son unha oportunidade para abrir un tempo novo e darlle a este País a primeira presidenta coas mans libres, porque a min ninguén me vai poñer límites desde Madrid», continuó.