El BNG acusa al PP de «xogar coa saúde» de los pacientes y Sanidade le pide que «deixe a un lado as falacias»
GALICIA
Los nacionalistas alertan de la «situación crítica» de la sanidad pública con «urxencias desbordadas» y la Xunta reivindica la eficacia del plan para garantizar la asistencia durante el verano
19 ago 2024 . Actualizado a las 16:29 h.El BNG ha denunciado este lunes el deterioro de la sanidad pública, «con doentes amoreados en urxencias e peches de camas por toda a rede hospitalaria de Galiza», a lo que se suma, afirma la diputada Iria Carreira, las ya habituales listas de espera desbordadas. Acusa, además, al PP de «xogar coa saúde» de los pacientes y al conselleiro de Sanidade de «seguir coa política de recortes no sistema de saúde público mentres engorda o negocio na sanidade privada».
Tras las críticas de los nacionalistas, la Consellería de Sanidade reivindicó la eficacia del plan puesto en marcha para garantizar la asistencia sanitaria en verano y les pidió que «deixen a un lado as falacias». En un comunicado, la Xunta se remite a la atención prestada en el puente festivo del 15 de agosto, que afirma que se llevó a cabo con normalidad y sin incidentes destacables en toda la comunidad.
«Pese a falta de médicos, xeralizada en toda España, o dispositivo de reforzo que implementou a consellería permitiu reorganizar a asistencia e reforzala con máis de catrocentos médicos voluntarios, que prestan apoio tanto nas urxencias hospitalarias como nas extrahospitalarias», explican desde Sanidade. Y aseguran que durante este puente festivo se mantuvieron disponibles el 100 % de las camas de hospitalización para ser usadas si fuese preciso.
«Orzamento, planificación e vontade política»
En declaraciones frente al Hospital Clínico Universitario de Santiago, la nacionalista responsabilizó a los populares del «deterioro constante e programado» de la sanidad pública, con las urgencias hospitalarias «postas contra as cordas», con el cierres de camas y con unas listas de espera que «tristemente se converten en habitual o desbordamento das mesmas».
«No BNG cremos necesaria a aposta pola sanidade pública e para iso fai falta orzamento, planificación e sobre todo vontade política», afirmó Carreira. La diputada se reunió con representantes de los trabajadores del CHUS, donde, dijo, «hai 20 persoas esperando por unha cama». Una situación que no es exclusiva del hospital de Santiago, afirmó, «repítese con pacientes da rede pública». Carreira reprochó al gobierno «o peche de case 800 camas sanitarias na rede pública a principios de verán».
Desde la Consellería de Sanidade instaron al BNG «a que deixe a un lado as falacias e recoñeza que o plan de cobertura do verán implantado pola Xunta está demostrando a súa eficacia e efectividade, ao blindar unha asistencia sanitaria de calidade para toda a poboación». Con sus afirmaciones, explican, el Bloque «non só está faltando á realidade, senón que pon en dúbida a implicación e o importantísimo labor que están desempeñando os centos de profesionais que están prestando o seu apoio».