La Diputación de Lugo acusa al alcalde de Castro de Rei como culpable de que el Gobierno no haga el centro de refugiados

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

LUGO

El edificio de Castro de Ribeiras de Lea está cerrado desde el 2012
El edificio de Castro de Ribeiras de Lea está cerrado desde el 2012 ALBERTO LÓPEZ

Señala que el regidor miente, porque se presentó al Concello un proyecto para desagregar la parcela, y apunta: «Cada vez que temos unha oportunidade histórica, ven o PP para paralizala»

23 ago 2024 . Actualizado a las 17:01 h.

El gobierno de la Diputación de Lugo se ha posicionado sobre la decisión del Ministerio de Inclusión de desistir de construir un centro de refugiados en el antiguo hospital de San Rafael en Castro de Ribeiras de Lea al no poder conseguir el Gobierno la propiedad del edificio en tiempo para optar a los fondos europeos. La Diputación acusa al alcalde de Castro de Rei, Francisco Balado, de que este proyecto finalmente haya navegado y le acusa de mentir cuando dijo que nadie se había puesto en contacto con el Concello.

El diputado socialista Pablo Rivera fue contundente en sus apreciaciones sobre los motivos por los que finalmente no se podrán invertir 17,6 millones de euros en un centro que podría llegara a acoger hasta 350 refugiados de conflictos bélicos, y que le daría salida a un edificio que está abandonado desde el año 2012.

«O señor Balado nunca estivo de acordo con ese centro. Véuselle o plumero no pleno cando se estaba regulando a parcela», comenzó Rivera, acusando al regidor de mentir y manipular con sus declaraciones tras conocer que el Gobierno no haría el centro

Rivera apuntó que fue el Ministerio de Inclusión quien tomó la iniciativa para construir este centro de refugiados porque estaban buscando edificios en diferentes lugares de España, y que la Diputación se puso a disposición: «Fixemos absolutamente todos os trámites que nos pediron, como un memorando, a valoración, o proxecto de segregación ou a aprobación do convenio». 

Rivera indicó que no era verdad lo que dijo Balado sobre que ninguna Administración se había puesto en contacto con el Concello: «O que houbo foi unha falta de vontade política e me temo que se traduce en usar de forma torticera ao servizos xurídicos do Concello».

La Diputación envió en el mes de abril del 2024 al Concello de Castro de Rei el proyecto de segregación con el objetivo de que se expidiera la declaración de innecesariedad de licencia municipal, «tal e como establece o artigo 150.6 b) da Lei 2/2016 do Solo de Galicia», señalan; y que transcurridos tres meses, la Diputación le solicitó al Concello la certificación de silencio administrativo positivo, según la Lei do Procedemento Administrativo. «Pero non foi ata que pasaron 6 meses cando o Concello de Castro de Rei remitiu un informe denegando expresamente a declaración de innecesariedade, polo que é evidente que non só quixeron dilatar o proxecto, senón que presuntamente puxeron todas as trabas posibles para que non saíra adiante por razóns puramente partidistas e ideolóxicas», dijo Rivera.

 «Pedíuselle documentación en abril do 2023 e que emitiese un certificado de silencio positivo pasado os tres meses, pero nin contestou. E seis meses despois, en outubro, contestan que non se pode executar ese proxecto e que era necesario un plan de usos».

Dos alternativas

Rivera dijo que ante esta situación, el gobierno provincial estudió dos alternativas. Por un lado acudir al Contencioso Administrativo para obtener la licencia, pero la descartaron porque como la inversión estaba sujeta a plazos de fondos europeos, y temieron que por los plazos administrativos podrían llegar fuera de tiempo.

Y la segunda opción que se barajó, es que el ministerio acudiese a una disposición adicional décima de la Lei do Solo, que establece que el Estado puede conseguir que la parcela pase a uso público y obligar al Concello a conceder en un plazo de tres meses la licencia. Rivera dijo que aunque siguen sin tener la confirmación oficial del ministerio, creen que finalmente la desechó «polos precedentes que tiñamos, mareando con seis meses e deberon de ver que non tiñan garantida a parcela e necesitaban viabilidade. Se non hai vontade política, non quixeron arriscarse e comprometerse cunha inversión de 17 millóns que logo non podían conseguir». 

Pablo Rivera concluyó que «se houbera querido o alcalde, este proxecto estaría en marcha, porque o convenio co ministerio estaba asinado, o proceso de licitación do proxecto estaba aberto, e non era necesario un plan de dotación de usos, porque o uso é sociosanitario, e chegaba coa declaración de innesariedade da licencia. Que a xente pense o que queira. Presentamos a documentación o 14 de abril e contestan en outubro».

Y el diputado socialista apuntó: «É unha mágoa que cada vez que un goberno progresista quere facer algo, o PP por cuestións partidistas e ideolóxicas paraliza todos os proxectos que se queren levar a cabo. Cada vez temos unha oportunidade histórica en algo, ven o PP para paralizalos. Son uns cenizos e uns mentirosos».

«Ameijide e Balado, próximos a Vox»

En otro sentido, Rivera aludió a las palabras de Ameijide y Balado sobre que se estaba jugando con la vida de personas: «É increíble que o digan as dúas persoas do PP de Lugo máis próximas a Vox que coñezo, o mesmo partido que hai uns días lle pedía explicacións ao Goberno porque se trasladen 120 refuxiados a Monterroso».

El alcalde reta a Rivera a que haga público «o suposto proxecto de segregación»

Por su parte, el alcalde de Castro de Rei, Francisco Balado, reta al diputado socialista «a que faga público o suposto proxecto de segregación da parcela na que se atopa o antigo psiquiátrico que a Deputación de Lugo di ter presentado no Concello de Castro de Rei». Francisco Balado explica «que non imos tolerar que se poña en dúbida o traballo realizado polos servizos xurídicos e técnicos do Concello de Castro de Rei». 

Desde el Concello de Castro Rei explican que tras las declaraciones de Pablo Rivera consideran que la Diputación de Lugo «quería que os servizos técnicos e xurídicos do Concello certificaran 'en falso' que non era necesaria a licencia de segregación, algo que é obvio por estar situado en solo rústico» 

Balado también aclara que «nunca rexeitamos a concesión de licenzas por motivos ideolóxicos xa que nos últimos anos demos mais de dez licenzas distintas a Deputación de Lugo para o centro de recría, a de actividade do propio centro, para a granxa experimental de vacún de leite, feita en colaboración coa USC, para silos forraxeiros, para fosas, para almacéns ou para soleiras de formigón, entre outras».