Irene San Juan, ilustradora: «Á hora de facer o deseño do Entroido de Cobres quería que houbese movemento»

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA

Xaime Cortizo

A artista coruñesa foi a elixida por Feiraco para ilustrar co entroido de Vilaboa as caixas de leite desnatado

10 feb 2023 . Actualizado a las 22:43 h.

Entroidos tan galegos coma nós. Baixo este lema, a empresa láctea galega Feiraco, integrada na Cooperativa Rural Galega CLUN, puxo en marcha unha iniciativa vencellada a estas celebracións homenaxeando a tres entroidos da comunidade. Deste xeito, as caixas de leite están ilustrados nestas datas coa imaxe de tres citas singulares: o Folión de Manzaneda, os Xenerais do Ulla e o Entroido de Cobres. «Son tantos os entroidos que existen na nosa terra que quixemos facer unha representación de tres deles a través da visión de ilustradores emerxentes galegos», destacaron dende Feiraco.

Mentres que O Folión de Manzaneda foi ilustrado por Bernardo Paz (Ribeira, 1984) e Os Xenerais do Ulla correu a cargo de Sarai Lorenzo (Cangas, 1995), Irene San Juan (A Coruña, 1981) asumiu a ilustración que acompaña ás caixas de leite desnatado que representado ao Entroido de Cobres, en Vilaboa. «Descoñecíao. Había outros que si coñecía, pero, xusto o de Cobres, a verdade que non o coñecía. Soábame, peor nunca me metera a ver cal era o máis característico. Non sabía nin como se bailaba, nin cal era a danza, nin porque se facía o porque se levaba toda esa vestimenta. Tiña unha lixeira idea, pero non profundizara», recoñece San Juan.

—Como foi o proceso de documentación?

—A verdade é que foi moi rápido. Busquei principalmente imaxes e vídeos e vin o que eu quería reflectir, que era movemento... O que máis me gustou, aparte dos sombreiros e as vestimentas, é que había moito movemento. O baile estaba sempre presente. Á hora de facer o deseño quería que houbese algo de movemento.

Irene San Juan, no centro da imaxe
Irene San Juan, no centro da imaxe Xaime Cortizo

—Como xurdiu a posibilidade de traballar neste proxecto?

—Foi a través dunha axencia da cidade da Coruña coa que xa traballara algunha vez na parte de produción. Sabían que era ilustradora e ofrecéronme a posibilidade por si me facía ilusión advertíndome de que había más candidatos, pero que presentará unha proposta en canto a tempos e demais. E así foi. Ao tratarse dunha empresa galega facíame bastante ilusión.

—De quen foi a elección do Entroida de Cobres?

—Non sei porque foi a través dunha axencia. Non sei de quen foi a decisión, penso que dende o mesmo Feiraco e tocoume a mín. Fíxome moita ilusión porque é moi floreado encaixaba, penso, moi ben co meu traballo.

Irene San Juan, primeira pola dereita
Irene San Juan, primeira pola dereita Xaime Cortizo

—Antes falaba de que había máis candidatos para este proxecto, como foi o momento que lle comunicaron que era unha das tres seleccionadas?

—Estivo moi ben. Tiven que mandar o portfolio e fíxome moita ilusión. Dixéronme que foi porque o meu traballo encaixaba. Tocoume a caixa de desnatada que é en tons rosas e o meu traballo é bastante suaviño, de cores rosas e similares... Comentáronme que encaixaba no traballo e que para adiante. Moi contenta porque, a maiores, conleva moita promoción, visibilidade en redes... Gustoume a idea.

—Que outros proxectos ten en perspectiva?

—Estou cun conto para unha editorial galega e, ao tempo, con dous murais para outros tantos colexios. E tamén cun par de traballos persoais de contos que se van levar a editoriais a ver se encaixan. Son de particulares que queren meterse no mundo editorial e aínda non saben moi ben como, polo que lles axudo un pouco. Ao marxe da parte de ilustración, axúdolles co tema de saber como se presenta, como se fai... Máis o menos, podería resumirse en tres contos e dous murais.