
El alcalde le responde al conselleiro que pretender que el Concello financie parte de las obras de mejora del edificio supone que los vecinos paguen dos veces por la sanidad pública
10 jul 2025 . Actualizado a las 18:39 h.El alcalde de Padrón, Anxo Arca, ha respondido hoy a la carta que le envió el conselleiro de Sanidade y lo ha hecho para comunicarle que someterá a consideración del pleno de la corporación el traspaso de la titularidad de dicho edificio a la Xunta ya que, en opinión del regidor, este nunca debió ser municipal, una decisión que fue tomada en su día por el gobierno del PP en la Administración autonómica y en el Concello, según precisa el mandatario padronés.
Anxo Arca considera que el Concello nunca debió asumir la titularidad del centro de salud porque ello supuso cargar con la «obriga de afrontar unha serie de gastos nun eido que lle é impropio posto que, como saberá, a competencia en materia de sanidade pertence á súa consellería», asegura el alcalde en el escrito enviado al conselleiro Antonio Gómez Caamaño.
También le comunica que, en la actualidad, el Ayuntamiento asume los gastos de limpieza, agua, electricidad, gasoil, personal auxiliar de enfermaría y mantenimiento del ascensor, que suman una cifra anual de unos 77.000 euros, «nun eido que, insisto, é da competencia da Xunta de Galicia e da súa Consellería en particular». Por el contrario, añade el regidor, «o Concello tan só recibe uns 35.000€ anuais da Xunta para os gastos deste centro de saúde», precisa Anxo Arca.
Para el alcalde de Padrón, «non resulta en absoluto comprensible nin defendible que a administración autonómica, que ten a competencia en materia de sanidade, aporte menos da metade dos custes de mantemento dun centro de saúde que a administración local, que carece desa competencia». A mayores, señala Arca, está la «flagrante gravidade de que sexa o Concello quen ten que correr cos gastos de nómina dunha auxiliar de enfermaría e de dúas limpadoras que, evidentemente, deberían formar parte da plantilla do Sergas».
El regidor padronés asegura que, según se desprende de lo manifestado por el conselleiro en su carta, «a titularidade do centro é o único motivo polo que a Consellería de Sanidade non asume o importe completo das obras a realizar». Por ello, avanza que su gobierno someterá a consideración del pleno el traspaso de dicha titularidad a la Xunta por lo que, añade Anxo Arca, la Consellería de Sanidade podrá realizar las obras que, según dijo el conselleiro, «é preciso acometer o máis axiña posible xa que o deterioro actual do centro prexudica as condicións nas que os veciños do municipio reciben a asistencia sanitaria e na que os profesionais exercen o seu traballo», subraya el alcalde.
El regidor aprovecha el escrito para destacar que lo que, en su opinión, el propio conselleiro deja claro en su escrito: «a falta de mantemento acrecentada nos últimos anos por parte do Concello de Padrón». Para Anxo Arca, ello evidencia «a irresponsabilidade dos gobernos do Partido Popular de Padrón no tocante ao centro de saúde». También le comunica al conselleiro que el informe técnico elaborado por el Concello cuantifica la reforma necesaria del centro de salud de Padrón en 1.185.000 euros, por lo que dice que la propuesta de la consellería de mejoras por 258.000 euros «semella ser tan só outro parche que non permitirá que este equipamento se atope en condicións óptimas de funcionamento».
El alcalde finaliza su escrito expresando sus deseos de que, «dunha vez por todas, os padroneses poidan desfrutar dunha sanidade pública digna nun centro de saúde de calidade e que a Xunta deixe de discriminar a Padrón como veu facendo ata o de agora. Pretender que os padroneses paguen as reformas do centro de saúde é facerlle pagar dúas veces por una sanidade pública, que debe ser igual para todos», concluye Anxo Arca.