Una nueva imagen de Santa Minia causa revuelo en Brión: de «es preciosa» a «parece Yola Berrocal»

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Este fin de semana la romería de Santa Minia volvió a juntar a miles de fieles. Sin embargo, esta edición también será recordada por una nueva imagen de la virgen, que no convence a todos y ante la que los usuarios no cesan de sacar múltiples parecidos. El párroco defiende la figura y explica su emotivo origen

30 sep 2024 . Actualizado a las 16:47 h.

Brión despidió este fin de semana una nueva, y multitudinaria, Romería de Santa Minia, celebrando el 156 aniversario de la llegada de las reliquias de la mártir desde las catacumbas de Roma. El templo se quedó, como otros años, pequeño para acoger a los miles de fieles que cumplieron con todos los rituales del día grande de la santa.

Aún así, la edición de este año, será recordada, además de por la gran respuesta de los gallegos, por la introducción de una nueva imagen de Santa Minia en el campo donde se celebran las misas. Una figura, distinta a la original -está de pie, en vez de tumbada como la original, y sonríe- que rápidamente se convirtió en lo más comentado y no dejó indiferente a ningún vecino. «Non ten nada que ver coa nosa santa de toda a vida. Parece Yola Berrocal», defendía incrédulo un fiel ante los micrófonos de la TVG, razonando otro asistente a la romería que «santos bonitos como antes non se fan». Frente a ello había quien defendía que la renovada imagen era «preciosa», mientras muchos brioneses pedían, sobre todo, respeto al haber sido la figura la donación de un devoto agradecido a la virgen.

En las redes, mientras tanto, la polémica crece tras el fin de semana, siendo múltiples los parecidos que los usuarios encuentran a la figura, desde «la niña de la curva» a «un muñeco de las fallas», «Camilo Sesto» o «Annabelle» (la muñeca de una película de terror). 

Ante el revuelo creado, el cura de Brión, José Luis Dorelle, aclara a La Voz que la nueva imagen no sustituye al cuerpo de cera tradicional que reposa en el sepulcro de la capilla de Brión, elaborado por el escultor compostelano Pedre en 1905, sino que incrementa el «patrimonio relixioso» de la parroquia de Santa Minia. «A nova imaxe amosarase durante a romaría, nos días 26 e 27 de setembro, no campo exterior onde teñen lugar as misas», señala el párroco, poniendo el foco en la «historia de superación que hai detrás da doazón». José Luis Dorelle recuerda el origen de la, hasta ahora, desconocida figura.

«O ano pasado, durante a anterior romaría, uns nenos de Bertamiráns achegáronse xunto a min nese campo para preguntar onde estaba Santa Minia. Aclareilles que na capela. Logo, eles, con espontaneidade, dixeron: ''Pero esa está seria, está triste!'' Expliqueilles que non era así, aínda que en certo modo, me quedei co que dixeron. Os nenos teñen expresións importantes...», reflexiona José Luis Dorelle. «Un home que estaba a escoitar a conversa cos rapaces contoume, ao rematar, o seu caso. El vivira momentos de gran angustia cando un familiar de curta idade afrontara unha cirurxía de alto risco. Explicoume que, nas súa horas máis difíciles no hospital, encomendouse a Santa Minia e que o seu familiar, finalmente, recuperouse. Como agradecemento, quería doar á parroquia unha imaxe que representara á Santa Minia con 15 anos, a mesma idade na que a santa morreu», prosigue el párroco.

«Eu agradecinllo. Só puxen como condición que a nova figura transmitise ledicia. Buscábase tamén que amosase a inocencia, a pureza dunha nena de 15 anos, a autenticidade dunha persoa que se abre á vida, que ten o mundo por diante, para que os demais poidamos tamén captar tamén a intención e a ledicia que se agocha tras a fermosa entrega de Santa Minia. A idea última era representar á santa gloriosa, resucitada», prosigue el párrogo.

«A min, persoalmente, gústame a figura. O escultor, de Belas Artes, é recoñecido. É unha imaxe en pé, que transmite ledicia, unha figura de arte moderno, contemporáneo, do século XXI», defiende, asombrado por algunos comentarios que estos días se pudieron leer en redes. «Para min o escultor conseguiu transmitir ese optimismo e esperanza pedidos. Aínda así, todo o mundo é libre de opinar; en gustos non hai nada escrito. Para min, iso si, non hai ningún santo feo. Hai santas representadas de formas moi diferentes e todas válidas», reflexiona.

Alberto Álvarez, técnico de Cultura de Brión, también resta trascendencia a la controversia. «Hai que incidir en que unha imaxe non substitúe á outra. A nova foi ademais unha doazón. É necesario sobre todo ter en conta ese respecto. Teño que dicir, de todas formas, que eu que estiven todos estes días no campo durante a romaría e os xestos maioritarios dos fieis presentes eran de aprobación e admiración ante a figura», explica.

¿Y los niños de Bertamiráns regresaron este año? «Si, e gustoulles que a figura sorrira», constata el párroco de Brión.