![](https://img.lavdg.com/sc/rRdNG5Jsrw0KusH7yl-RbiE56uU=/480x/2020/11/20/00121605902582889218893/Foto/VN21C8F1_21123.jpg)
Defienden «unha verdadeira transición enerxética sostible e harmónica»
21 nov 2020 . Actualizado a las 05:00 h.Más de sesenta de colectivos (grupos ecologistas, asociaciones vecinales, comuneros, clubes deportivos y agrupaciones culturales) del área metropolitana de Vigo han respondido al llamamiento realizado por el Instituto de Estudos Miñoráns (IEM) para manifestar públicamente su oposición a la instalación de los parques eólicos de O Galiñeiro y la Serra da Groba. Advierten que la «oposición social» a estos proyectos está muy viva actualmente en toda Galicia «e O Val Miñor non é unha excepción».
Los opositores recuerdan que, en los últimos meses, las grandes empresas del sector eólico retomaron la tramitación y desarrollo de las infraestructuras eólicas impulsadas por la Xunta de Galicia. En la Serra da Groba está prevista la instalación de 44 aerogeneradores y en O Galiñeiro, trece.
Los colectivos firmantes del manifiesto elaborado por el IEM proponen y defienden «unha verdadeira transición enerxética sostible e harmónica, que teña en conta as singularidades de cada territorio, que aposte polo autoconsumo e o desenvolvemento da enerxía solar térmica e fotovoltáica, que promova o consumo responsable de enerxía, que aposte por reducir a mobilidade individual e promova a mobilidade colectiva, tal e como se está a facer nos demais países da UE».
En un detallado documento, entre otras cosas recuerdan que tanto O Galiñeiro como A Groba dan cobijo a una importante comunidad de especies animales y vegetales y hábitats diversos, «moitos deles figuran no Catálogo Galego de especies ameazadas e na directiva Hábitat, que a administración ten a obriga de protexer e conservar».