Ana Paúl, directora de innovación do CTAG: «El modelo eléctrico no debe ser la única vía en el futuro de la automoción»
A enxeñeira industrial visitou o IES Pino Manso de O Porriño no programa «De 0 a 100», que realiza La Voz coa consellería de Educación, para falar da súa dilatada experiencia adicada aos coches.
Paúl (Valladolid, 1970), unha das mulleres que máis sabe da industria automotriz do país, compartiu cos estudantes de secundaria o momento no que se decatou de que quería achegarse aos coches. «Recuerdo perfectamente unas Navidades, a finales de los 70, en las que a mis hermanos los Reyes Magos les trajeron un coche teledirigido sin cables. Aquello me pareció increíble», recorda Ana. Aínda que aquel agasallo era máis para eles que para ela, sería a nena quen acabaría iniciando anos despois unha carreira centrada na automoción. Ser muller nun mundo de homes, asegura que non lle impediu participar no desenvolvemento de diferentes modelos, tanto para SEAT en España coma para o grupo Volkswagen en Alemaña: «En Alemania esperaba que la situación estuviese más equilibrada en cuanto a sexos, y sin embargo había más mujeres en los equipos de ingeniería en España».
Unha das cuestións que mais interese despertou é a situación de incertidume para os consumidores á hora de cambiar de coche. «El modelo eléctrico no debe ser la única vía en el futuro de la automoción», sinalou a enxeñeira, que se amosou preocupada, coma o resto do sector por unhas vendas de coches eléctricos que non están despegando, provocando unha crise na industria despois de que a UE instase aos fabricantes a abandonar a produción de turismos de combustión. «Está claro que debemos tener menos emisiones, pero en según que casos, hay vehículos en los que el modelo eléctrico no tiene porqué ser el mejor», aportou sobre o tema. O vindeiro ano 2025 as gamas dos fabricantes deben reducir as súas emisións ou expoñerse a multas. En 2035 non poderán segundo o regulamento europeo actual venderse coches de combustión: «solo habrá una excepción, los que empleen combustibles sintéticos y no fósiles». Fala con orgullo do Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), ubicado precisamente no municipio porriñés e a onde chegou en 2005. Dende entón, como directora de innovación, liderou avances na industria que fan que moitos dos coches que se conducen conten con sistemas desenvolvidos en parte en Galicia, gracias a acordos de colaboración con diferentes fabricantes.
IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO / JORGE GARCÍA