
Alba Tuñas e Israel Temprano: «Coas baterías dos coches eléctricos hai moitos mitos, duran moito e degrádanse pouco»
«De 0 a 100» achégase á cátedra LISTE-Resonac, na que esta última empresa, líder mundial na produción de grafito industrial, colabora con investigadores do Centro Interdisciplinar de Química e Bioloxía (CICA) da Universidade da Coruña co obxectivo de mellorar o almacenamento de enerxía en baterías. O programa de La Voz en colaboración coa consellería de Educación levou aos seus responsables a explicar o proxecto ao IES Monte das Moas da cidade herculina.
O grafito ten múltiples aplicacións e pode obterse, ademais de na minaría, de forma sintética. Resonac, multinacional xaponesa con instalacións no polígono de Agrela, en A Coruña, é un dos principais provedores en todo o mundo deste valioso material. Un compoñente fundamental ademais dentro das baterías dos dispositivos electrónicos que empregamos cada día e nos cada vez máis presentes coches eléctricos. Tendo isto en conta, produciuse recentemente a alianza entre este empresa e investigadores do LISTE (Laboratorio de Investigación de Sistemas para la Transición Energética), dependente do CICA (Centro Interdisciplinar de Química e Bioloxía) da Universidade da Coruña (UDC).
«Boa parte do grafito que conteñen as baterías provén sobre todo de China, por iso é tamén un material estratéxico que debemos ter en Europa e, en Resonac, queremos facelo dende Galicia», explicou Alba Tuñas, directora do proxecto de grafito para baterías da compañía, aos alumnos do IES Monte das Moas de A Coruña.
Centro educativo, no que por certo, estudou Israel Temprano, investigador principal do LISTE e asociado da prestixiosa Universidade de Cambridge. «Dado que a cuarta parte do peso dunha batería é o grafito, un elemento que facilita a carga e a descarga mediante unha reacción electroquímica, estamos traballando arredor dese material para facelas máis duradeiras, con maior almacenamento e capaces de cargar en pouco tempo», sinala sobre os obxectivos da cátedra que comparte con Resonac.
Ámbolos dous destacaron os avances que se produciron nos últimos tempos neste eido: «Hoxe en día, en menos de 10 minutos tes autonomía para máis de 400 kilómetros. E co software que incorporan de control de carga e os novos compoñentes, degrádanse moi pouco. Eses mitos xa non existen».
IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO / JORGE GARCÍA