El Restaurante Javier Montero, un verano al fin sin «reservas fantasmas» tras implantar una aplicación web, «que é unha maravilla», sin fianza ni pago previo

José Francisco Alonso Quelle
j. alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

Para solicitar mesa en el establecimiento ribadense hay que indicar una serie de datos personales y un número de tarjeta de crédito

13 sep 2024 . Actualizado a las 13:21 h.

 El Hotel Restaurante Javier Montero de Ribadeo, recomendado por la Guía Michelin y con un Sol de la Guía Repsol, parece haber dado con la tecla para combatir un problema que sufren no pocos hosteleros y que vivió reiteradamente en sus propias carnes, las «reservas fantasmas», las mesas que son solicitadas por clientes que, sin haberlas cancelado, finalmente no aparecen provocando cuantiosas pérdidas. A Javier Montero, propietario y chef del prestigioso establecimiento ribadense, le ocurrió sin ir más lejos la pasada Semana Santa, tras lo que decidió implantar un sistema de reservas en su página web que, asegurando la protección de datos del cliente, le obliga a dar cuenta de su identidad, una dirección de correo electrónico para comunicarse y un número de tarjeta de crédito: «Este verán todo o fixemos a través da aplicación e non tiven ningún caso de reserva fantasma. Se alguén quería anular podía facelo con antelación, pero non se deu nin un solo caso. O verán anterior, que non tiñamos ese sistema, foi un desastre, pero agora foi moi ben»

Sin fianza ni pago previo

«A aplicación é como unha especie de Booking, pero para restaurantes. Non se cobra, excepto se o cliente non aparece e non anulou con antelación. Tampouco se cobra por adiantado, solo se pide o número de tarxeta como un sistema de seguridade. A nós aparécenos que se puxo o número, pero non vemos cal é. Solo cumprindo ese requisito se confirma a reserva. A través do email poñémonos en contacto e axúntase toda a información, coma se fose un contrato. É eficaz porque se reservas para o menú degustación e non vés, ao final acabas pagando igual, aínda que xa digo, non chegamos a que se dera o caso», añade Javier Montero.

Este verano en el restaurante ribadense sirvieron exclusivamente el menú degustación de cada día, lo que facilitó la gestión de las reservas. El menú As Catedrais -se indica en la web del establecimiento- se sirve a mesa completa previa reserva. Consta de tres aperitivos, dos entrantes, un pescado, carne, postre y petit fours; los platos varían según mercado y la temporada, y cuesta 65 euros por persona, sin incluir bebidas.

«O prazo que se dá para anular é de 24 horas de antelación, pero algunha vez o temos feito o mesmo día, por circunstancias excepcionais que entendemos. Pero o que está claro é que se me anulas 15 minutos antes vouche cobrar para compensar a perda. O cliente debe ter presente que anular unha habitación non é como anular nun restaurante, porque nós temos un produto perecedoiro que se perde. E eu non podo permitirme deixar unha mesa en branco cando teño lista de agarda. Estou convencido de que este sistema vaise a ir impoñendo pouco a pouco, porque é lóxico e eficaz», añadió.

Ante las dificultades para encontrar personal, Javier Montero decidió este verano simplificar y eliminar la carta, centrándose en el menú degustación: «O problema do persoal é moi serio. Pero xa se sabe que non afecta solo á hostalería, tamén a moitos oficios, dende albanel ata electricistas, fontaneiros, etcétera. Se segue así vai obrigar a facer unha reflexión e repensar os negocios, probablemente enfocando os restaurantes a un número de clientes máis reducido», concluye el chef.