El dueño del restaurante de Ribadeo que este verano cobró fianza en las reservas de grupos: «Un éxito total»

j.a. RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

Iván Lombardía, propietario de Porto de Rinlo y Amar de Rinlo, dice que con el nuevo sistema no se dieron casos de incomparecencia de clientes

23 sep 2025 . Actualizado a las 14:37 h.

Los restaurantes ribadenses Porto de Rinlo y Amar de Rinlo, con el hostelero Iván Lombardía al frente, están a punto de cerrar una temporada estival «exitosa», con resultados muy buenos en afluencia de clientes y facturación. Como novedad, este verano por primera vez Iván Lombardía optó por cobrar fianza a las reservas de grupos para comer en el propio restaurante o para llevar. Y dice que el resultado ha sido «un éxito total». «Sei que hai moitos hostaleiros remisos a aplicar este sistema, pero a min funcionoume de luxo para evitar anulacións de última hora e incomparecencias», explica.

La fianza la aplicó a grupos, de 10 a 12 personas, porque cuando se trata de cifras inferiores, la cantidad de clientela que se concentró en  verano fue tal que si alguna mesa quedaba libre se pudo cubrir habitualmente sin mayores problemas con gente que acude al establecimiento o llama a última hora sin tener cita.

«Outros anos tivemos problemas, moitos, como case todos os que nos dedicamos a este sector, de xente que chama, reserva e despois non aparece. Este verán optamos por non coller grupos tan grandes, e os que eran de 10 a 12 persoas, pedirlles unha fianza, dun 20 % máis o custe da pota no caso de pedir para levar. Salvo unha persoa que cando llo explicamos renunciou, todos os demais clientes aceptaron sen ningún problema e non tivemos queixa algunha. Os cartos que se adiantan, loxicamente, despois descóntanse da factura final. Funcionou de luxo, porque non tivemos ningunha falta dos grupos que reservaron», explicó Iván Lombardía.

Dado el buen resultado de la iniciativa, seguirá aplicándola en el futuro: «Coas mesas máis pequenas non tivemos problema, porque este verán foi unha loucura, e se fallaba unha mesa de catro metíase outra xente».

De este modo, Iván Lombardía evitó malas experiencias que, explica, se daban todos los veranos. Y recordaba un caso, al poco de la pandemia, de una reserva de arroz para llevar para 23 personas: «Nin viñeron buscalo nin chamaban. Tíveno que facer eu, e dixéronme que non ían vir. Ao final amañei porque coñecía a un deles. Pero aínda por riba en redes sociais houbo quen puxo que fóramos nós quen non lles déramos reserva».

La estrategia para el personal: ofrecer alojamiento y buscar «xente que non te deixe tirado»

Iván Lombardía también hace un balance muy positivo de su plantilla de personal, reforzada en verano: «Foi de marabilla. O que fixemos este ano e imos repetir é buscar un perfil determinado de traballador, xente con unha profesionalidade contrastada, responsable, por exemplo con familia ao seu cargo. Quitámonos do perfil de traballador máis eventual, novo, de estudante que busca uns cartos extra. Estivemos encantados, porque así como outros anos tivemos traballadores que nos deixaron tirados no medio da campaña estival, este verán non foi así».

«Contratamos a xente da zona e houbo a quen lle demos aloxamento, que tamén é fundamental para poder atopar traballadores. A mellor proba de que acertamos de pleno coa xente que eliximos foi que todos os que empezaron acabaron a temporada», explicó.

En su caso, el alojamiento que dio a alguno de sus trabajadores no se descontó del salario: «Preferimos facernos cargo e que vaia todo ben. O que está claro é que cada verán ben máis xente por esta zona, que fai falta reforzar as plantillas e se hai que gastar algo máis, pois hai que facelo, porque compensa», concluye.