Inés Monteagudo: «Cando chegamos a situación económica do Concello era caótica»
MUROS
La regidora repasa un mandato que finaliza poniéndose deberes para el siguiente
04 may 2023 . Actualizado a las 05:00 h.Inés Monteagudo (PP) llegó a la alcaldía de Muros hace cuatro años y reconoce que ahora es mucho más consciente de las necesidades reales y más acuciantes del municipio. Asume también que queda mucho por hacer, pero su balance del mandato que está a punto de expirar es muy positivo en cuanto al trabajo realizado: «Houbo varios fitos importantes».
Uno de los aspectos más reseñables es el económico. En este mandato se aprobaron los primeros presupuestos municipales desde el 2015, lo que supuso un punto de inflexión: «Superado o peor da pandemia, no 2021 aprobamos os orzamentos e iso facilitou desbloquear bastante a situación económica, que cando chegamos era caótica: había débedas importantes con traballadores e provedores, o período medio de pago disparado, as contas rendíanse fóra de prazo ca conseguinte perda de subvencións e axudas... Toda a área de Facenda fixo un traballo extraordinario».
No oculta que en este aspecto fue importante el apoyo del PSOE a las cuentas, algo que Monteagudo agradece, pero sin olvidar que fueron los socialistas los que la privaron de asir el bastón de mando hace ocho años: «É de agradecer o seu apoio, pero tamén tiñan que tapar dalgunha maneira as vergoñas do mandato anterior».
Siguiendo con la lista de logros de estos últimos cuatro años, la alcaldesa destaca «o grandísimo investimento en saneamento. O noso mantra é a dotación de servizos básicos a todas as parroquias, somos un concello mariñeiro e turístico e o saneamento é fundamental».
Materias pendientes
Califica de históricas las inversiones en esta materia, así como el hecho de haber emprendido la instalación de alcantarillado en Abelleira, y destaca también tanto el plan de mejora de viales como el esfuerzo realizado para expandir la red de fibra óptica a todo el municipio.
Aunque son muchas las actuaciones que enumera, mientras habla la regidora también se va poniendo deberes de cara al próximo mandato, como la regularización del contrato del abastecimiento, la renovación del alumbrado público o la rehabilitación de inmuebles del casco histórico: «Unha vez que ves as necesidades, partes coa vantaxe de que sabes onde hai que actuar».
María Xosé Alfonso: «A pesar de sumar a maioría co PSOE non conseguiron nada»
La exalcaldesa María Xosé Alfonso califica con dos palabras la última etapa el Concello: «Bastante decepcionante. Todo o que dicían que ían arranxar segue aí». Cree que el actual ejecutivo ha vivido estos cuatro años de la herencia recibida: «O PP limitouse a seguir a seguir a senda que había, sen ningún proxecto novidoso, seguiu a corrente do que xa atopou».
Y todo ello a pesar, sostiene Alfonso, de contar con apoyo: «O PP tivo no PSOE un novo socio de goberno, e a pesar de sumar a maioría absoluta non conseguiron nada, non sacaron adiante ningún proxecto importante. Só aprobaron un orzamento, non aprobaron a relación de postos de traballo, a lonxa vella segue aí, o cine París igual... O único salientable é o saneamento de Abelleira... É unha mágoa, sendo oito ben podían ter sacado adiante algún proxecto, e deberían».
María Lago: «Este goberno foi totalmente ineficaz na xestión»
La portavoz del BNG de Muros, María Lago, tiene clara su opinión sobre estos cuatro años: «Este goberno foi totalmente ineficaz na xestión. Estaban máis pendentes da foto que de solucionar os problemas de Muros».
Y eso, apunta, a pesar de que el PP no estuvo solo: «Estando nunha minoría apabullante puideron gobernar como se tiveran maioría co beneplácito do PSOE e aínda así non houbo iniciativas. Aprobaron uns únicos orzamentos, por certo, con informes técnicos moi críticos que alertaban de que se poñía en risco a viabilidade económica do Concello». Cree que el ejecutivo no ha sabido aprovechar la oportunidad: «Non houbo nin unha soa medida eficaz para a promoción do emprego nin o turismo».
Caridad González: «Deixamos gobernar ao PP como se tivera a maioría e o resultado foi a ineficacia»
Caridad González (PSOE) es la primera en reconocer que el grupo socialista dio alas al gobierno a lo largo de todo el mandato para sacar adelante proyectos importantes para Muros, y aún así, es tajante al afirmar que no ha servido de nada: «Vimos este mandato con moita desilusión. Durante estes catro anos deixamos gobernar ao PP como se tivera a maioría e o resultado foi a ineficacia».
Con todo, la portavoz del PSOE no se arrepiente de la postura que mantuvieron durante todo este tiempo: «Fixémolo en beneficio dos veciños porque vimos que eles sós non ían ser capaces de facer nada». Sobre el gran acuerdo del mandato, el que permitió la aprobación de los presupuestos, asegura que «nós puxemos condicións e incumpríronas todas. Pedimos apoio para o GES e resulta que agora teñen unha débeda co persoal de 200.000 euros. Tamén puxemos como condición ter reunións coa xente do casco histórico para a súa remodelación e modernización e tampouco se fixo nada. Din que están traballando, pero nada».
Caridad González también se muestra crítica con la falta de transparencia y también con la falta de inversiones de la Administración autonómica: «As únicas obras que hai son as da Deputación, non hai nin un só investimento que viñera da Xunta, cero euros, e cónstanos que en outros concellos si as houbo. Cremos que é por falta de xestión».