Palas de Rei, primer concello que estudia recortar servicios por la subida de precios

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

Trabajadores del sector del transporte lucense, en el paro de este lunes.
Trabajadores del sector del transporte lucense, en el paro de este lunes. Alberto López

El PP de Lugo destaca que el incremento de la inflación provoca menos inversiones del Plan Único y la Diputación le responde que los fondos son limitados

19 mar 2022 . Actualizado a las 12:48 h.

El incremento de los costes de los materiales y los servicios que se están registrando en las últimas semanas debido a la subida de los combustibles y de la energía afecta a los concellos lucenses. Uno de ellos es el de Palas de Rei, que ya estudia tomar medidas para recortar servicios.

Desde las filas del PP provincial se sumaron a estas quejas. Su portavoz en San Marcos, Javier Castiñeira, alerta de que «a inflación desbocada reduce as obras do Plan Único, pois este encarecemento, que se sitúa no 7,5 %, diminuirá en 1,5 millóns o investimento na provincia por parte do organismo provincial no marco desta iniciativa»

Para el diputado popular, con esta bajada de ingresos «teremos menos obras e, todo elo, porque o equipo de goberno da Deputación non quixo nin quere recoñecer unha crise enerxética que xa estaba antes da guerra de Putin, e derivada da inexistencia dunha estratexia axeitada do Goberno de Sánchez. Se hai menos obra pública, tamén hai menos emprego e máis paro». 

El Plan Único de la Diputación de Lugo se someterá a aprobación en el próximo pleno provincial, el 29 de marzo. Son 21,5 millones de euros que se reparten de manera equitativa entre los 67 concellos de la provincia, en base a parámetros como superficie o población

Desde el PP piden que el gobierno provincial «tome canto antes medidas para compensar ás entidades locais esas perdas. Os concellos xa están sufrindo o elevado custo dos materiais, tal e como xa adiantamos en varias ocasións dende o PP, polo que conxelar este Plan no peor dos momentos é un fracaso absoluto». 

García Porto: «Pedimos seriedade ao PP»

Desde el gobierno provincial le recordaron al PP que «sempre están pedindo máis fondos para estradas, para residencias, pero logo parece que non saben que os fondos públicos son limitados». La portavoz socialista, Pilar García Porto, le pidió al grupo del PP que diga de dónde quiere retirar fondos para aplicarlos en el Plan Único, «dos centros de maiores, das subvencións a colectivos e asociación deportivas e culturais, das residencias, do mantemento das estradas?».

La diputada del PSOE apuntó que el debate se debe centrar en el equilibrio y en el balance entre ingresos y gastos: «O señor Feijoo pídelle ao Estado que rebaixe impostos pero por outra parte queren que se incremente o gasto público. Un pouco se seriedade e rigor nas peticións».

El caso de Palas de Rei

Dentro de las filas del PP lucense, el alcalde Palas de Rei y diputado provincial, Pablo Taboada, reclamó este viernes que el Gobierno «reaccione de inmediato ante a situación pola que está a pasar o sector agroalimentario e do transporte, o Estado non pode seguir recaudando extraordinariamente, mentres os diversos profesionais da agricultura e da ganadería agonizan pola suba de presos nos carburantes, enerxía e materias primas, é unha situación insostible».

Taboada explicó que la situación está afectando a los concellos en la prestación de los diversos servicios a los vecinos, «provocando importantes desfases nos orzamentos municipais, moitivados en gran medida, polo encarecemento da enerxía e dos combustibles». En este sentido, el Concello de Palas, dijo se replantea la prestación de ciertos servicios como Axuda no Fogar, alumbrados públicos, entre otros, «que poderían ter que sufrir importantes recortes na prestación dos mesmos». También dijo que el encarecimiento de los derivados petrolíferos está afectando seriamente al mantenimiento y acondicionamiento de vías públicas, «que na actualidade están a duplicar, nalgúns casos, incluso a triplicar os seus prezos».