El PSOE de Lugo califica de «estafa política» las críticas del PP «porque reclaman ao Goberno o que eles non foron capaces de facer»

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

LUGO

José Tomé junto a la diputada Patricia Otero y el senador César Mogo
José Tomé junto a la diputada Patricia Otero y el senador César Mogo LAURA LEIRAS

El líder de los socialistas lucense, José Tomé, indica que Sánchez «volveu a poñer a Lugo no mapa das infraestruturas porque o PP non deixou nada proxectado de verdade» y puso en valor el incrementos de las pensiones y las cifras de empleo

16 ene 2025 . Actualizado a las 21:12 h.

El secretario general del PSdeG en la provincia de Lugo, José Tomé, compareció ante los medios para «poñer en valor o traballo feito polo Goberno de España e a pegada positiva que está a deixar nos veciños, xa que o Goberno de Pedro Sánchez volveu a poñer a Lugo no mapa das infraestruturas». El presidente de la Diputación, que estuvo acompañado por la diputada en el Congreso, Patricia Otero, y el senador César Mogo, quiso salir al paso de lo que calificó de mentiras y engaños de los dirigentes del PP de Lugo, «que reclaman agora o que eles non foron capaces de facer».

Tomé, que empezó su rueda de prensa recordando que la provincia de Lugo es por solo 200 kilómetros cuadrados igual en territorio que Asturias y que supera en 2.000 al País Vasco, dijo que el Gobierno impulsa proyectos clave para el desarrollo lucense, «pero cando arrastramos tantos retrasos, queremos que sexan xa, e tivemos que empezar de cero, porque o Goberno de Rajoy non deixou nada, a pesar das mentiras do PP lucense de que deixaron todo planificado».

El dirigente socialista recordó las inversión que supera los 550 millones para modernizar la línea de ferrocarril de Lugo a Ourense, «e que nos permite achegarnos ao resto de España». Sobre las continuas críticas de los populares lucenses, que reclaman las variantes ferroviarias, Tomé indicó que cuando José Blanco era ministro, había dejado las declaraciones de impacto ambiental aprobadas y resueltas las alegaciones, «pero o Goberno do PP deixou caducar as declaracións ambientais», que tienen una fecha de validez de diez años.

Sobre las críticas del PP de que el Gobierno de Sánchez discrimina a la provincia de Lugo, Tomé lanzó dardos porque «puxéronse atrancos desde a Xunta para retrasar as obras da A-54», o hizo referencia a que el Gobierno del PSOE «tivo que facer modificacións no proxecto na zona do Careón porque os dos PP o fixeron mal, e agora nos reclaman celeridade. O que eles romperon, queren que os demais peguemos os anacos. O Tribunal de Cuentas, que designou o PP, dixo que o ADIF non acadara ningún dos obxectivos propostos nos últimos tres anos do Goberno de Rajoy».

O Castro y O Courel

Además, contrapuso lo ocurrido en los viaductos de O Castro con las carretera autonómica de O Courel: «Ao pouco tempo de caer o primeiro viaducto da A-6 tamén quedou cortada a vía do Courel, e hoxe, en tempo récord, o Estado reconstruíu dúas pontes, en no Courel a Xunta aínda está co proxecto». En este sentido, calificó de «hipocresía» las reclamaciones de los populares, y recordó que mientras que los nuevos viaductos están anclados sobre micropilotes de 30 metros, «os que fixeron eles tiñan catro metros e cunha calidade do cemento dubidosa. Fixéronse cando gobernaba o PP de Aznar, cunha baixa dun 30 % do prezo do proxecto, e iso ao final o pagou a obra».

Y en materia de infraestructuras, Tomé recordó las inversiones en la conservación de la A-6 y la N-6 y que en breve se licitará por 123 millones de euros las obras del primer tramo de la A-76, en la conexión de la A-6 con Valdeorras. Y puso en valor los compromisos y obras en comisarías, cuarteles de la Guardia Civil, planes de turismo o el desarrollo de parques eólicos.

«Esta é a realidade, logo os señores do PP poden facer turismo, excursións ou mirar un bache, que por certo, poden visitar a estrada LU-111 en Xermade, que está feita un patacal, ou como está abandonada a do Courel, ou como levan 14 anos sen facer un só metro da estrada da costa ou a escasa velocidade para abrir unha autovía de Nadela a Monforte. Deberían ter un pouco máis de vergonza antes de poñer deberes aos demais», finalizó Tomé.

Patricia Otero: «A pensión media subíu 300 en Lugo co Goberno de Sánchez»

Por su parte, la diputada Patricia Otero puso en valor las políticas sociales que dijo estaban mejorando la calidad de vida de los lucenses. Indicó que había 112.000 pensionistas en la provincia que se beneficiarán un año más de la revalorización de las pensiones en función del IPC, «non como na época de Rajoy, que era só do 0,25 %». Otero señaló que la pensión media en Lugo en el 2024 era de 1.1017 euros, mientras que en el 2018, último año de Rajoy,  era 815 euros. «Son 300 euros de diferenza e os deputados do PP, incluídos os de Lugo, votaron en contra da subida das pensións para o 2025. Con eles, ao seu ritmo de 0,25 %, a pensión media sería de 827 euros en Lugo».

Otero también recordó que el PP votó en contra de la reforma laboral, «esa permitiu que no 2024 en Lugo houbera 125.196 ocupados, que son 3.292 máis que no 2018». Y dijo que en el 2024 había 26.517 contratos indefinidos, un 148 % que en el 2019. O que hay 10.600 lucenses que reciben el ingreso mínimo vital, siendo más de 15.600 los beneficiarios desde el 2020

La diputada del PSOE también recordó que gracias a los fondos europeos «que conseguíu Sánchez, a pesar do boicot do PP», llegaron a la provincia numerosas inversiones, tanto para las empresas lucenses como para las infraestructuras, en sectores como el agroalimentario, el eólico, el industrial, o el ambiental.

César Mogo: «As estafas hai que denuncialas»

El senador lucense César Mogo fue muy claro con respecto a las críticas y reivindicaciones de los senadores del PP. «As estafas hai que denuncialas, eu son testemuña de como aproveitando a impunidade da maioría absoluta que ten o PP no Senado, queren facer crer unha realidade que non existe».

Mogo señaló que esa estafa política consiste «en esixir continuamente ao Goberno todo e ao mesmo tempo, e que nada roce á Xunta de Galicia. En pedir iniciativas que son competencia exclusiva da Xunta, ou en amosar falsidades, por non falar dunha falta de coñecemento dos temas». Mogo indicó que todo este cóctel «ten coma fin xerar unha percepción de que o Goberno está en débeda, e só para tapar a falta de inversión da Xunta, porque a este senadores nunca se lles ve nun centro de saúde, ou nunha crise empresarial, como a que ten agora Pescado Rubén».