El PP de Lugo critica que el Gobierno dejase a Lugo fuera del Corredor Atlántico 2030

la voz LUGO

LUGO

Los diferentes cargos del PP, con Elena Candia al frente, dieron una rueda de prensa en la glorieta de Paradai, con las obras de la intermodal de fondo
Los diferentes cargos del PP, con Elena Candia al frente, dieron una rueda de prensa en la glorieta de Paradai, con las obras de la intermodal de fondo CEDIDA

Los populares lucenses señalan que la provincia no está en el futuro de la movilidad y de las mercancías

21 feb 2025 . Actualizado a las 18:33 h.

El mismo día que el delegado del Gobierno visitaba el avance de las obras de la intermodal de Lugo, a escasos metros y dos horas más tarde, el PP de Lugo mostraba su preocupación «pola desaparición de Lugo do mapa do Corredor Atlántico para o horizonte 2030». En un acto al que acudió la presidenta del PP de Lugo, Elena Candia, y diputados provinciales, autonómicos, nacionales y senadores de la provincia, anunciaron una ofensiva en distintas instituciones «para reclamar ao Gobierno de España un novo Plan Director do Corredor Atlántico coa fin de evitar o illamento da provincia de Lugo, garantindo a conexión co alta velocidade e inversións en infraestruturas». Los populares presentaron esta iniciativa, que se debatirá el próximo martes en el pleno de la Diputación de Lugo,

La presidenta y portavoz municipal del PP de Lugo señaló que «a nosa reivindicación adquire moita máis importancia despois de que esta mañá o Delegado do Goberno dixera que o Goberno converterá a Galicia no polo da nova mobilidade do noroeste ao lado da alcaldesa e do presidente da Deputación sendo coñecedores de que o Plan Director borra a Lugo do mapa». Candia les pidió que «rectifiquen de ser cómplices do abandono» y que «por primeira vez, antepoñan Lugo aos intereses do proxecto político no que militan».

Ameijide explicó que el Corredor Atlántico es una de las dos infraestructuras multimodales en la península de servicio de viajeros y mercancías, junto al Corredor del Mediterráneo, que forman parte de los nueve corredores de la red única europea, «estratéxica para o desenvolvemento loxístico e a conexión de nós urbanos». Y condenó que «nin sequera sae o nome de Lugo no mapa, é máis, é única provincia do entorno que queda fóra de todo».

«Descolgados da conectividade»

El portavoz del Grupo Provincial Popular y coordinador de infraestructuras del PPdeG, Antonio Ameijide, asegura que «xa sabiamos que Lugo non forma parte dos plans de Sánchez» e incidió en que «este abandono supón que quedemos descolgados da conectividade e do desenvolvemento económico» porque «no futuro da mobilidade e das mercancías, Lugo non está».

Ameijide apuntó que «Lugo ten unha estación sen trens» y que «Lugo queda fóra da alta velocidade. O trazado actual da liña Ourense - Lugo non permite alcanzar os 160 km/h de media establecidos para os trens de viaxeiros, senón que esa é a velocidade máxima punta en escasos tramos da rede na provincia», y que el Gobierno de España no contempla la ejecución de las variantes de Os Peares-Canabal ni Rubián, imprescindibles para reducir los tiempos de viaje.

Además, censura que «o Goberno de Sánchez non considere as vías e liñas que comunican Lugo coas provincias do entorno rede básica nin prioritaria e, polo tanto, non contempla ningunha actuación no horizonte do 2030. A liña entre Monforte ? Ferrol / A Coruña inclúese na rede global para a que non están previsto melloras ata o horizonte do 2050».

El popular explicó que el Ejecutivo de Sánchez solo contempla, en materia ferroviaria, «a supresión de pasos a nivel na liña Monforte-Ferrol / A Coruña. Nada para a modernización da liña, nin para a dobre vía nin para a instalación do sistema ERTMS do que queda fóra ata 2040». Y sobre el estudo de la conexión de Lugo con Santiago dijo que «é un globo sonda, porque fan o anuncio, pero non contemplan investimentos no Plan Director».

Inversiones en carreteras

En materia de comunicaciones por carretera, Ameijide dijo que Lugo «queda fóra da planificación de investimentos a A-56 que permitiría conectar Lugo con Ourense por autovía ou a A-74  e a A-76 Ponferrada-Monforte-Ourense». Y, a la falta de impulso de las nuevas autovías, hay que añadir «a inexistencia dun programa de mantemento das estradas xa existentes».