Alejandro Rego, artista que expón en Lugo: «Busco emparentar a fotografía coa pintura, facela expresionista»

Laura López LUGO / LA VOZ

LUGO

Alejandro Rego, no acto de inauguración da exposición da galería Néboa.
Alejandro Rego, no acto de inauguración da exposición da galería Néboa. CEDIDA

En «Subir ao ceo», na galería Néboa, o fotógrafo e filósofo bota man da «polaroid» para lograr obras contemplativas, que producen calma e semellan un cadro

19 mar 2025 . Actualizado a las 12:50 h.

O artista Alejandro Rego Díaz (A Coruña, 1993) explora a fronteira entre a pintura e a fotografía na súa exposición Subir ao ceo, que se pode visitar na galería Néboa de Lugo ata o 29 de marzo. O fotógrafo, licenciado en Filosofía e con raíces lucenses, propón a posibilidade de facer unha «pintura» abstracta coa cámara de fotos, a través dun enfoque visual, innovador e reflexivo, facendo do «ceo» un espazo de experimentación artística.

—Con que se atopa o público nesta exposición?

—Esta é a primeira exposición que fago completamente a partir de «polaroids», e as obras mostran ceos, nubes, azuis e brancos... O obxectivo é buscar a maior abstracción posible. A fotografía ten unha natureza descritiva, mostra o que hai diante da cámara, pero eu busco emparentar a fotografía coa pintura, facela máis expresionista e abstracta. É algo que me interesa desde hai tempo. Antes probara a facer bodegóns, e a xente xa se plantexaba se era fotografía ou pintura. Agora fago as fotos, escanéoas e imprímoas moito máis grandes, nun formato de 25x25 ou de 60x60, así que o espectador ten a impresión de estar diante dun cadro.

—O título da mostra tamén é moi suxestivo.

Subir ao ceo ten un dobre sentido. Por un lado, o sentido literal, de mirar cara arriba e contemplar o ceo, porque estas son unhas fotografías máis contemplativas ca documentais. Pero tamén ten un sentido figurado, que emparenta coa tradición espiritual e relixiosa, tanto occidental coma oriental, co que busco levar ao espectador a un estado de calma. Ademais, pola miña formación filosófica, gústame tender cara a abstracción.

—Como empezou no mundo da fotografía?

—Á fotografía cheguei primeiro coma un pasatempo. Meus pais son ópticos, así que na miña casa sempre houbo cámaras. Cando fun á universidade, primeiro fixen uns anos de Arquitectura, pero despois cambiei e licencieime en Filosofía. Tamén empecei a facer exposicións de fotografía, que era a miña afección, e acabei cursando un máster en fotografía, proxectos artísticos e teoría da arte.

—Está presente a provincia de Lugo nas súas obras?

—As miñas raíces familiares son lucenses. De feito, eu son o primeiro dos meus antepasados que naceu na Coruña. Os meus pais son da diáspora lucense: miña nai é de Vilarente (Abadín) e meu pai de Meira. Esta é a segunda exposición que fago en Lugo; a primeira foi hai ano e medio no Vello Cárcere, precisamente sobre a Terra Chá. Ademais, gústame moito facer fotos da granxa familiar na Terra Chá.

—Que outros proxectos ten en marcha?

—Teño un traballo nunha libraría en Madrid a media xornada. O resto do tempo, dedícoo á fotografía. Estou facendo outras series con «polaroids», pero non de ceos, senón máis variadas, como un diario fotográfico. Tamén teño intención de facer outra serie de fotos abstractas.

—Que é o que lle atrae tanto da «polaroid»?

—Dende hai un ano, fago solo «polaroid» porque me gusta esa inmediatez deste tipo de fotografías. Ademais, tamén me interesa porque che obriga a tomar un pouco máis de tempo para pensar antes de facer as fotos. A maiores, presenta ese efecto un tanto borroso e falto de nitidez, máis próximo ao abstracto ou ao mundo pictórico, que é o que eu busco.