El socialista Francisco Fumega revalida el cargo en O Carballiño al no entenderse PP y Pachi Vázquez

O CARBALLIÑO

Francisco Fumega repite como alcalde de O Carballiño
Francisco Fumega repite como alcalde de O Carballiño Santi M. Amil

En el pleno de constitución del Ayuntamiento cada partido voto a su candidato y el PSOE gobernará en minoría

17 jun 2023 . Actualizado a las 16:29 h.

«O que dixo o pobo foi claro, hai que buscar fórmulas de diálogo e a maneira de que os proxectos importantes se podan consolidar. Tenderei os brazos a todos os lados da corporación e a todos os concelleiros para conseguir que eses proxectos teñan o máximo apoio xa que os edís non deixan de ser o reflexo do pobo de O Carballiño». De esta manera se pronunció este sábado el alcalde socialista, Francisco Fumega, que revalidó el cargo, aunque se quedó con seis concejales respecto a los nueve que obtuvo en los anteriores comicios.

En un salón de plenos abarrotado y con la incógnita de saber si finalmente Partido Popular y Espazo Común llegaban a un acuerdo de gobierno, se desarrolló el pleno de investidura. Pachi Vázquez y Diego Fernández presidieron la mesa, al ser los ediles de mayor y menor edad del consistorio respectivamente. Todos los partidos votaron como alcaldes a sus candidatos: Francisco Fumega (PSOE), Lino González (PP), Pachi Vázquez (Espazo Común ) y Sofía García (BNG).

De esa manera, a Francisco Fumega le sirvieron los seis concejales que obtuvo en las elecciones municipales del pasado 28M, aunque necesitará pactar para sacar proyectos adelante. Sobre si su gobierno tendrá la fortaleza suficiente señaló: «Visto o visto noutros concellos, onde con tres estiveron catro anos, non hai que desanimarse». «Temos que tender pontes porque son consciente das dificultares», añadió. Sobre las conversaciones en los últimos días con otros partidos subrayó que el PSOE había hablado con todos los candidatos: «Non chegamos a una acordo de goberno de coalición, cada un votouse a si mesmo».

El candidato de Espazo Común, Pachi Vázquez, que obtuvo cinco ediles, no quiso hacer declaraciones tras el pleno. Sí habló Lino González, el cabeza de lista del PP, que obtuvo los mismos ediles, pero más votos: «Dende onte [el viernes] ás once e media da noite Espazo Común comezou a facer o que nos imaxinabamos. Non so chamándome a min, que non collín. Tamén a onde puideron, a Santiago, Madrid, Ourense... É evidente que intentaron cambiar o resultado electoral e que hoxe se fixeran aquí o que o pobo non puxo nas urnas. Nós ratificámonos no que dixemos en campaña, cumprir a nosa palabra, que foi o que fixemos hoxe, non apoiar unha investidura para unha cogobernabilidade e polo tanto votaron para que o PSOE sega en minoría. O Carballiño vai ser o que padeza para ben ou mal o resultado de hoxe. Nos temos o compromiso de colaborar cen por cen para que este goberno de seis poda xestionar e O Carballiño poda avanzar, con tranquilidade. Non temos presa». Descartó la posibilidad de presentar en el futuro una moción de censura.