Pontevedra ensalza los valores que encarnan Maite Méndez y la Sinfónica

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

El alcalde entregó en el Teatro Principal los premios de la ciudad a la fundadora y entrenadora del Arxil y a la orquesta creada en el año 2006 en Pontevedra

06 dic 2023 . Actualizado a las 15:43 h.

Como cada día de san Sebastián, patrón de la ciudad, el Teatro Principal vivió este viernes un pleno de honores para hacer entrega de los Premios Cidade de Pontevedra. Unos galardones que, como subrayó el alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores (BNG), «son un motor de recoñecemento, unha radiografía que hoxe sacamos do dinamismo e valor desta vila e que quedará recollido e salvagardado para o futuro». Las premiadas de este año —Maite Méndez en el apartado de persona física y la Orquestra Sinfónica de Pontevedra en el de persona jurídica— encarnan los valores que ha de distinguir a Pontevedra. Así lo expresó el regidor en su loa a las galardonadas: «Sirvan estas palabras de agradecemento para lembrar os valores que nos deben mover como cidade na procura dunha Pontevedra mellor: a humildade, a constancia, a igualdade o traballo, a diversidade, o sentimento de pertenza, o soño dun futuro mellor, dunha vila máis unida á hora de sermos referente».

De Maite Méndez, que lleva toda una vida, 39 años, dedicada al Club Baloncesto Arxil, destacó el alcalde que «poucas cousas máis valiosas imaxino que lograr transmitir amor polo deporte, pola competición sá e pola constancia do traballo a tantas miles de nenas e mulleres». Subrayó la «calidez humana» y la «paixón desbordante» de la premiada, y remató dirigiéndose a Maite Méndez para señalarle que «Pontevedra ten unha débeda contigo que non sei até que punto poderá ser pagada».

En cuanto a la Orquestra Sinfónica, representada en el acto por su presidenta, Judith Rey Iglesias, Lores puso de manifiesto «o agradecemento máis amplo e agarimoso que esta vila pode dar». Tanto por la música —«por facernos chegar esas melodías atemporais, eses arpexos que nos permiten imaxinar relatos e momentos»— como «por loitar por unha igualdade necesaria entre homes e mulleres con proxectos tan relevantes como é Mulleres e Inspiración, traéndonos obras de compositoras, visibilizando a súa carreira».

El alcalde verbalizó el reconocimiento de una ciudad a su orquesta, que en quince años de vida cuenta ya con tres agrupaciones —infantil, de jóvenes y adulta— que es «un exemplo colectivo». Por eso el alcalde se dirigió a todos los integrantes de la Sinfónica para subrayar que «Pontevedra está vós» y pedirles que «non deixedes que chegue nunca o silencio, e se chega que sexa só para continuar coa partitura».

Al acto asistió la corporación en pleno, y una nutrida representación de la vida social y política de la ciudad, así como familiares, amigos y compañeros de las premiadas. El patio de butacas del Teatro Principal lució un aspecto totalmente abarrotado en la primera ceremonia sin restricciones por la pandemia.