La Diputacion aprueba 5,7 millones en subvenciones y trabaja en una campaña de reactivación económica
SOCIEDAD
José Tomé se reúne con una veintena de asociaciones empresariales y sociales para estudiar medidas para impulsar la economía de la provincia de Lugo
19 abr 2020 . Actualizado a las 11:32 h.La Diputación acaba de anunciar dos medidas con la intención de reactivar la economía y la sociedad de la provincia una vez que finalice el estado de alarma y sirvan para reactivar la economía. Desde diferentes ámbitos empresariales, asociativos y políticos se estaba esperando algún paso de la institución provincial para que impulsase planes que ayuden a paliar los daños económicos que ya causa y causará la crisis del coronavirus.
El presidente provincial, el socialista José Tomé Roca, mantuvo una ronda de contactos con los agentes económicos y sociales de la provincia para evaluar la situación derivada de la crisis sanitaria del coronavirus, explicarle las medidas que está tomando la institución provincial y las vías para impulsar la recuperación de los sectores productivos lucenses.
De cara a la finalización del estado de alarma, el presidente provincial les avanzó que la Diputación «traballa no deseño dunha campaña estratéxica de promoción da provincia para a reactivación estable e eficaz do comercio, a hostalería, o turismo e o conxunto dos sectores produtivos vitais para Lugo, unha iniciativa que foi moi ben acollida polos colectivos».
Tomé Roca apuntó: «Temos que traballar para sentar os cementos do día despois, e a Deputación fará todo o que está na súa man, nas súas competencias e cos recursos dispoñibles, para protexer e consolidar o noso tecido económico porque é a clave para recuperarnos canto antes e garantir o noso benestar no futuro».
Las entidades con las que el presidente mantuvo conversaciones fueron la Confederación de Empresarios de Lugo (CEL), la Asociación de Jóvenes Empresarios (AJE), la Asociación Provincial de Empresas da Construción (APEC), la Asociación de Empresarias de Lugo (AELU), la Asociación Provincial de Reparación e Venda de Automóbiles e Recambios (APREVAR), la Federación de Comercio, la Asociación Provincial de Empresas de Hostalería de Lugo (APEHL), la Mancomunidade de Municipios da Mariña Lucense, el Colexio de Graduados Sociais de Lugo, la Audiencia Provincial de Lugo, el Colexio de Avogados de Lugo, la Fundación Campus de Lugo, la Confraría de Pescadores de Lugo, el Consorcio de Turismo da Ribeira Sacra, la Federación de Veciños de Lugo, COGAMI y FEAFES.
El mandatario provincial les explicó que la Diputación «está respondendo á crise con iniciativas acordes coa súa función esencial de cooperación cos Concellos, mobilizando recursos económicos para os municipios por máis de 32 millóns de euros». Tomé incluye el Plan Único 2020, que inyectará de manera directa en los 67 concellos de la provincia 21,3 millones, «e que foi adaptado polo Goberno provincial para que os municipios poidan cubrir con 10,6 millóns medidas sociais e económicas fronte ao coronavirus».
Por otra parte, les recordó que inyectó otros 11 millones como adelantos de los pagos mensuales previstos hasta junio a los concellos que tengan delegada en la institución al gestión de impuestos municipales, «o que lles proporcionará maior liquidez para o que consideren máis oportuno na súa realidade individual». Igualmente les explicó a los agentes económicos y sociales que la Diputación compró 220.000 unidades de materiales de protección, destinados al personal propio y para su distribución en la provincia, tanto a concellos como entidades que lo necesiten.
Entre otras medidas, la Diputación de Lugo suspendió todos los plazos de tramitación de los procedemientos de la institución, dándole prioridad, señalan, durante el estado de alarma al pago a proveedores de la administración, y mantendrá todos los contratos y el volumen de facturación con las empresas prestadoras de servicios públicos. «Decisións todas elas que contribúen a dar maior liquidez ás empresas e protexer o emprego», señalan desde el gobierno provincial.
Plan Estratéxico de Subvencións
El presidente José Tomé trasladó a los agentes sociales y económicos que el el gobierno provincial también está movilizando recursos para el tejido asociativo de la provincia. Así, en el BOP de ayer jueves se publicó el Plan Estratéxico de Subvencións (PES), el instrumento que regula la concesión de ayudas al conjunto del tejido asociativo de la provincia y que incluye un mínimo de 5,7 millones, que podrán incrementarse en función del crédito disponible.
Este presupuesto para subvenciones de carácter nominativo y de concurrencia «servirá para contribuír ao desenvolvemento de proxectos que impulsen o emprego e os sectores produtivos, o benestar social ou a promoción do territorio e o turismo». De esta manera, líneas de actuación como Empleo cuentan con una dotación superior a 1,1 millón de euros; Promoción do Territorio e Turismo, con 442.000 euros; Benestar, con 565.000 euros; Deportes, con 1.640.000 euros; o Cultura, con 845.860 euros.
Al amparo de este plan, recibirán de la Diputación ayudas económicas directas organizaciones empresariales como la CEL, APEHL, Federación Galega de Comercio, Asociación de Mulleres Empresarias de Lugo o APREVAR, entre otras de ámbito local; además de entidades que promueven sectores productivos fundamentales para la provincia, como la Federación Provincial de Confrarías de Pescadores, la Mancomunidade de Municipios da Mariña o el Consorcio de Turismo da Ribeira Sacra, o del ámbito vecinal y social, como la Federación de Asociacións de Veciños, COGAMI o FEAFES.
«O goberno da Deputación pretende que as achegas económicas do Plan Estratéxico de Subvencións podan axudarlle aos colectivos a seguir desenvolvendo actividades e xerando riqueza na provincia, contribuíndo a que se manteñan numerosos postos de traballo e o benestar social», explican.
Campaña de promoción
De cara al futuro, el presidente de la Diputación les expuso a los agentes sociales y económicos que la institución trabaja en el diseño de una campaña estratégica de promoción de los sectores productivos, comerciales, hosteleros y turísticos «para a súa reactivación dunha maneira estable e eficaz».
«Agora máis que nunca debemos apostar polo comercio de proximidade porque vai necesitar de todos os cidadáns para saír adiante, temos produtos de grandísima calidade son sinal de identidade da provincia de Lugo», destacó Tomé Roca. «Por iso, imos impulsar iniciativas de promoción e publicidade que reactiven o consumo nas tendas de barrio e dos produtos autóctonos e apostaremos por introducir novas fórmulas apoiadas nas novas tecnoloxías para facilitar unha volta á normalidade desescalada neste negocios, sen que estean en desvantaxe fronte aos grandes comercios», añadió el presidente provincial. Tomé resaltó que las tiendas y comercios de proximidad «non podemos esquecer que xogan tamén un papel fundamental dentro dos servizos se lle ofrecen ao conxunto da cidadanía que reside no noso rural».
En cuanto al turismo, Tomé Roca explica que «traballamos para impulsar Lugo como un destino fiable, de calidade e de excelencia, centrado en valores como a seguridade, a tranquilidade ou a sustentabilidade, e potenciando atractivos como a natureza, o rural ou a enogastronomía, é dicir, proxectar Lugo como lugar saudable que é».