Patrocinado porPatrocinado por

La Xunta declara de utilidad pública y de interés social el polígono agroforestal proyectado en Valga

La Voz VALGA / LA VOZ

AGRICULTURA

MARTINA MISER

Pondrá en valor un total 29,7 hectáreas, distribuidas en 377 parcelas de 107 propietarios

16 sep 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Hace poco más de un mes, el Diario Oficial de Galicia publicaba el acuerdo de la Axencia Galega para o Desenvolvemento Rural para la creación de un polígono agroforestal en la parroquia de San Miguel de Valga. Este jueves, el Consello de la Xunta aprobó un decreto en virtud del cual se declara esa iniciativa como de utilidad pública y de interés social, lo que significa reconocer «a existencia de razóns de interese público para os efectos da aplicación da tramitación de urxencia do procedemento».

El polígono agroforestal de San Miguel es uno de los 17 declarados de utilidad pública por la Xunta. En este caso, se pretende «pór en valor un total de 29,7 hectáreas, distribuídas en 377 parcelas de 107 propietarios», según informa la Xunta de Galicia.

La decisión de crear este polígono en este municipio del Baixo Ulla se justificó, en su día, de la siguiente forma: «Valga carece de zonas de concentración parcelaria, isto ocasiona que o parcelario non se axuste ás necesidades actuais xa que está composto por parcelas con extensións moi reducidas e accesos limitados, a maior parte por servidumes de paso desde outras parcelas. Isto ocasiona unha tendencia ao abandono ou infrautilización da propiedade, o que, a maiores da perda de terra agraria, tamén comporta a proliferación de incendios forestais».

Ese es un escenario al que se le pretende dar la vuelta, porque además hay mimbres con los que trabajar, según se desprende de lo publicado el 10 de agosto en el DOG: «Na zona proposta existen masas de frondosas caducifolias que hai que protexer e o uso gandeiro en extensivo é óptimo para a súa conservación; o incremento da demanda da superficie para o aproveitamento gandeiro en extensivo e, principalmente, en produción ecolóxica provoca unha necesidade latente na zona». Según apunta la Administración autonómica, «actualmente a actividade está en crecemento e demanda cada vez máis infraestrutura sobre a cal se poida desenvolver, mais este crecemento vese freado pola problemática que presenta o parcelario agrario da zona».

El hecho de que Valga se encuentre «dentro de áreas afectadas por denominacións de orixe e indicacións xeográficas protexidas» es otro de los factores que pesó en la decisión de poner en marcha la tramitación de este polígono agroforestal, que ahora recibe un nuevo espaldarazo al ser considerado de utilidad pública e interés social.

24 en toda Galicia

En Galicia se están desarrollando en estos momentos 24 polígonos de estas características, lo que supone que se estén movilizando más de nueve mil hectáreas de terrenos que estaban infrautilizados por distintas razones. «Na meirande parte dos polígonos xa se identificaron actividades admisibles e prevese a súa recuperación a través de sistemas agroforestais, cultivos leñosos, gandaría e cultivos agrícolas, entre outras posibles actividades secundarias», informan desde Santiago.