Vimianzo sondea el apoyo estatal al dolmen de Pedra Cuberta

Santiago Garrido Rial
S. G. RIAL CARBALLO / LA VOZ

VIMIANZO

SANTI GARRIDO

FITUR | El lema de esta campaña es Vive Vimianzo entre sabores e tradicións

26 ene 2024 . Actualizado a las 16:34 h.

La alcaldesa de Vimianzo, Mónica Rodríguez, ha aprovechado su participación en Fitur (la cuarta) para buscar el apoyo del Gobierno central a la protección del dolmen de Pedra Cuberta y sus valiosas pinturas. Ha participado en varios actos de Turespaña y solicitado una entrevista con el ministro de Turismo, Jordi Hereu, o en su defecto otros altos cargos, para ver la posibilidad de financiar una cubierta o medidas de protección y divulgación para la anta. Cree que es un recurso cultural y turístico de alto valor, pero su aprovechamiento requiere financiación y cumplir numerosos requisitos. Y opina que las visitas guiadas y didácticas serían un éxito, como ya lo fueron las de meses pasadoS con los escolares, «que quedaban impactados». Rodríguez afirma que la labor de concienciación y orgullo del patrimonio propio ha de hacerse desde la base.

SANTI GARRIDO

De patrimonio se habló bastante en la presentación de Vimianzo, también en Turespaña, con el sabroso colofón de dos pinchos irmandiños y bebida, con la colaboración de Brétema y Casa da Canle. «Hai que darlle visibilidade ao patrimonio», señala la regidora, destacando que el municipio ofrece un intenso viaje por la historia, en muy poca distancia, de más de seis mil años, y además en lugares visitables: los dólmenes, el castro de Ogas, la época medieval con el castillo, la arquitectura de los pazos o la popular con los Batáns, algo de lo que pocos concellos pueden presumir.

Para Rodríguez, Fitur es un escaparate esencial, una «prioridade», que sirve para poner en el mapa buena arte de sus riquezas. Hasta la musical, pues un fragmento del futuro Himno de Vimianzo pudo escucharse en el vídeo presentado para la ocasión, con la voz de Irma Macías. Un patrimonio variado, además, que sirve de pilar para iniciativas de emprendedores y profesionales, alojamientos y restauración.

Esta filosofía la desgranó en su discurso, recordando citas anteriores y la presente: «Aquí viñemos a reivindicar que o Asalto ao Castelo de Vimianzo debía ser Festa de Interese Turístico Galego, e conseguímolo. Aquí, no maior escenario do turismo en España, e tamén en Europa e resto do Mundo, puxemos a Vimianzo no mapa. Unha humilde vila da Costa da Morte, o corazón de Soneira, para seguir medrando. Para continuar dando a coñecer o que somos e todo o que lle podemos ofrecer ao mundo». Y más datos, en esta línea: «Contamos por miles as persoas que, anualmente, nos visitan e forman parte das nosas tradicións e costumes. O Castelo é o noso baluarte, con máis de dez mil persoas entre os seus muros no 2023. A cifra medra ano a ano, e nisto tamén é responsable Fitur. O visitante nacional destácase, ademais do galego, como principal figura da nosa ocupación hoteleira e hostaleira». También crece el turismo itinerante, con la nueva área de autocaravanas, aspecto que espera explotar en una próxima cita en Madrid. Patrimonio tangible e intangible. Del primero: «Non só o Castelo é a fortaleza de Vimianzo. Tamén o Castro das Barreiras, os muíños e batáns, os Penedos, a ruta dos dolmens, o Monte Faro, os cruceiros, os hórreos...», indicó la regidora. Y del segundo: «A súa xente, todas as persoas que promoven as festas. No ámbitos da cultura e a gastronomía, pero que tamén teñen moito que ver, por exemplo, en ámbitos como o deporte ou a igualdade. Para todas elas sirva este enorme aplauso desde Madrid». Y el aplauso se dio y se escuchó.

El lema de esta campaña es Vive Vimianzo entre sabores e tradicións, que da cabida a todo lo anterior y a más. «Todo o que somos non sería posible sen o esforzo diario de tanta xente, de tantas persoas que non o fan por interese propio, que o fan por amor e devoción pola súa terra e por manter vivo o lume das nosas costumes. Un alento para as novas xeracións, para que coñezan e manteñan vivo ao corazón da Terra de Soneira. Para que Vimianzo dure moitos anos máis».