Un sarriano en la meca de los Beatles

Xosé Ramón Penoucos Blanco
X. R. Penoucos LUGO / LA VOZ

SARRIA

VICTOR FORMOSELLE

El compositor grabó Pangea, un trabajo que recoge música de instrumentos autóctonos de todo el mundo

20 nov 2019 . Actualizado a las 10:56 h.

La fama del músico sarriano Abrahan Cupeiro es más que conocido, pero en los últimos días ha dado un vuelco gigantesco en su carrera tras conseguir grabar su último trabajo: Pangea, nada más y nada menos que los estudios londinenses de Abbey Road, lugar en el que grabaron los Beatles, Rolling Stones y varios temas de películas como Harry Poter, entre otras y con la Royal Philarmonic Orquestra. «Foi unha casualidade, fixen un concerto en Gran Canaria e o trambonista, Marc Hampson, díxome que a miña música tiña que soar moi ben con intérpretes británicos pola súa maneira de tocar. Mandei un correo electrónico a Philarmónica de Londres e en menos dunha hora respondeume o seu xerente. A partir de ahí falamos e todo foi moi sinxelo. Parece incrible, pero así foi», dijo, para añdir que en la grabación participó la orquesta londinense al completo con sus 56 miembros.

El trabajo de Cupeiro es una obra en la que une música de los cinco continentes y en la que llega a tocar hasta 27 instrumentos autóctonos de cada zona con las dificultades que eso conlleva. «Mézclalo ca orquestra era algo que me preocupaba, pero tiña a ventaxe de que xa interpretei a obra en varios lugares como Finlandai, Costa Riva, Valencia ou Gran Canaria e polo tanto tiña todo moi traballado. As actuacións axudaron moito a que todo fose sobre rodas».

La primera impresión de Abraham Cupeiro tras recibir una respuesta afirmativa fue de cierto respeto. «A verdade e que pensei, onde me metín, pero logo todo foi xenial. Traballar cunha xente tan profesional fai as cousas máis sinxelas».

Al margen de la orquesta londinense, entre las mejores del mundo, el resto del equipo también era de élite. «O inxeniero que fixo o directo foi Jhon Barrett, habitual en traballos dos Rolling Stones, entre outros, que conseguiu que todo funcionase coma a seda», dijo Abraham Cupeiro.

Las instalaciones de Abbey Road dejaron maravillado al compositos sarriano. «Resulta impresionante comprobar detalles que parecen tan pequenos coma que as cadeiras eran vellas. O motivo é que xa saben que son perfectas para manter unha calidade de son perfecta e polo tanto non as cambian».

Trabajar con músicos de la élite mundial le produjo sensaciones diversas a Abraham Cupeiro. «Por unha banda impresionaba un pouco tocar ao carón dunha xente tan boa e enormemente profesional, pero o maís importante é a segurida que che da estar actuando con eles, que saber que non van a cometer un só erro. Foi unha experiencia fantástica».

Las buenas sensaciones de la prueba hacen que Abraham Cupeiro esté deseando volver. «Unha vez que pasei esta experiencia teño máis ca claro que A Coruña e Londres están a dúas horas de avión e polo tanto irei sempre que poida. Por outra banda, explicáronme que non é habitual atopar músicos que toquen instrumentos étnicos e que estén acostumados a grabar con eles, polo que creo que abrín unha porta muy importante».

A nivel profesional este paso fue fundamental en su carrera. «Ata o momento non conseguira facerme un oco no mercado anglosaxón, polo que foi un espaldarazo moi grande de cara ao futuro e que seguro que me abrirá moitas portas», dijo Abraham Cupeiro.

Un caso curioso de la grabación de este trabajo es que se hizo como antiguamente. «Antes primeiro facíanxe as xiras para promocionar o traballo e despois grabábase, algo que agora faise o revés. Nesta ocasión determinei volver aos vellos tempos e estou moi ledo», concluyó Abraham. La grabación, editada por Warner, pronto estará lista y su estreno será el día 21 de enero en el Teatro Alcázar de Madrid.