Patrocinado porPatrocinado por

La Xunta cree que el fallo del Supremo confirma que se quiso cambiar las reglas de Costas «pola porta de atrás»

Somos Mar REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS MAR

Martina Miser

El alto tribunal anuló la reforma del reglamento general de Costas al considerar que se omitió el trámite de consulta previa

10 feb 2024 . Actualizado a las 04:46 h.

La Xunta ve en la sentencia del Tribunal Supremo que anula la última reforma del reglamento general de Costas la confirmación más evidente de lo que «viñamos denunciando desde o 2018: que o Goberno central quixo modificar a normativa de costas pola porta de atrás, con total escurantismo, sen consultar as partes implicadas como son, entre outras, as comunidades autónomas», explicaron desde la Consellería de Medio Ambiente al conocer el fallo.

La Xunta también presentó un recurso ante el Supremo, en octubre del 2022, pero todavía está pendiente de conocerse la sentencia, aunque el reglamento es ya nulo porque el alto tribunal consideró que se había omitido un trámite esencial como es el de la consulta previa, como denunciaba la Plataforma de Afectados polo Deslinde de Formentera. Ese trámite, apunta Medio Ambiente, «adoita ter como obxectivo coñecer a opinión dos cidadáns, organizacións, asociacións e outros axentes implicados antes da elaboración dun proxecto normativo para que o texto teña en conta as súas consideracións sobre os problemas que se queren solucionar e como se queren solucionar, así como ver se existen outras alternativas».

No solo no se hizo, apuntan, sino que el Ejecutivo central quiso «dar un xiro radical á lei acurtando a duración das concesións costeiras sen acometer unha modificación da Lei de Costas».

Según la exposición de la Xunta, primero impulsó una modificación del reglamento para «reducir a duración das concesións», pero tras la avalancha de alegaciones recibidas, «porque a modificación do regulamento ía en contra da literalidade da lei de Costas», obligaron a Transición Ecológica a «desistir» del intento. Entonces, siguiendo el relato de Medio Ambiente, incorporó la reducción del plazo de las concesiones «sen sometelo a debate público e pola porta de atrás, na Ley de Cambio Climático». Y posteriormente, «no desenvolvemento desa lei o Goberno central aprobou no 2022 unha nova modificación do regulamento de Costas [la ahora anulada por el Supremo] que acurta a duración das concesións costeiras, dificulta obter unha concesión e permite ampliar o dominio público cada vez que unha onda rebase o límite de dito dominio público».

Más que acortar, lo que hacía el real decreto era recoger que los 75 años de duración máxima de la ocupación del terreno público incluiría la concesión inicial y todas las prórrogas. «Esta xestión arbitraria da costa foi a que levou á Xunta a elaborar a lei de ordenación e xestión integrada do litoral no exercicio das súas competencias e sendo consciente de que ninguén pode ordenar mellor o litoral que a propia comunidade, velando en todo momento polos intereses dos axentes implicados». Una ley autonómica que, recalca la Xunta non vai contra ninguén, senón que responde á defensa dos nosos lexítimos intereses co fin de ordenar de forma integrada a costa e ofrecendo seguridade xurídica a todas instalacións asentadas no dominio público marítimo-terrestre.