Monterrei quiere convertir su fortaleza en un complejo similar al de Valença

Cándida Andaluz Corujo
c. andaluz OURENSE / LA VOZ

MONTERREI

Necrópolis de Monterrei
Necrópolis de Monterrei Santi M. Amil

La obra de rehabilitación del recinto fortificado cuenta con un presupuesto de 14,4 millones de euros

30 ene 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

El conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román Rodríguez, visitó el castillo de Monterrei para conocer las obras de recuperación del camino real y de acceso a la necrópolis, que calificó como uno de los principales reclamos culturales de la provincia de Ourense. Acompañado por el alcalde de la localidad, José Luis Suárez, y por regidores de la comarca, Román Rodríguez señaló que el proyecto de reforma, en el que también interviene Turismo de Galicia, va más allá de una simple restauración.

En este sentido relató: «Seremos capaces, non de xeito inmediato, de converter isto nun lugar de referencia, non diría que só de Galicia e de España, senón de Europa. Hai poucos complexos con esta historia, calidade construtiva e cun potencial tan grande para transformar nun exemplo de turismo cultural». Para que sea una realidad, el conselleiro señaló que será indispensable la iniciativa privada. «Se un vai o Monte Saint-Michel ou a Carcasona ou mesmo a Valença vese o potencial dun recinto deste tipo. Podería ser unha fortaleza desas características, que coa iniciativa privada puxéronse en valor. Estamos no corazón dunha das comarcas vitivinícolas con maior potencial de Galicia. Que mellor escaparate que este complexo tanto do viño como doutras actividades que podan ser un elemento de dinamización desta zona», subrayó Román Rodríguez.

La mayor parte de las edificaciones del complejo, a excepción del castillo- parador, son de propiedad privada y están en ruinas. «Foi complicado localizar ós descendentes, pero hoxe xa está feito», apuntó alcalde de Monterrei.

Román Rodríguez y varios alcaldes recorrieron las distintas zonas de la fortaleza
Román Rodríguez y varios alcaldes recorrieron las distintas zonas de la fortaleza Santi M. Amil

Las obras de reforma de parte del camino real sirvieron, también, para dotar de servicios básicos a las construcciones, ya que se espera que en un futuro se restauren tras ser adquiridas por empresarios que quieran instalarse en la necrópolis.

Román Rodríguez, que reconoció que este será un proyecto a largo plazo que requerirá de importantes inversiones, comprometió el apoyo de la Xunta. «É un lugar que ten un enorme potencial dende calquera perspectiva e temos que recuperar o antigo esplendor. A Xunta e todos os Concellos traballamos para que se dean as condicións precisas para que este espazo teña vida e sexa un orgullo para estas terras e para o conxunto de Galicia», apuntó.

Rodríguez aprovechó la visita para comprobar la finalización de la rehabilitación del camino real, que supuso una inversión de 740.000 euros. «É o exemplo dun traballo ben feito, con complicacións e problemas, e que serve como base para a gran actuación que comezará de xeito inmediato». El conselleiro de Cultura hacía referencia a la obra de rehabilitación del recinto fortificado, con un presupuesto de 14.493.054 euros, por parte de Turismo de Galicia.

«Esta intervención suporá un antes e un despois para este recinto e vai facilitar que a iniciativa privada teña as condicións para poder investir na rehabilitación das construcións que existen e darlle a esta atalaia con tanta historia e potencial, un recurso de primeirísimo nivel para estas terras do interior de Galicia», añadió.