La conselleira do Mar arenga a su equipo al recibir «a chave do horizonte do mar de Galicia»
SOMOS MAR

Defender en Europa los intereses del mar, reforzar la pesca y el marisqueo, proteger el empleo y garantizar elrelevo generacional, entre las peticiones de Rueda a Marta Villaverde
06 jun 2025 . Actualizado a las 04:45 h.Lo más probable es que Alfonso Rueda no supiese de Marta Villaverde mucho más que el nombre —a la familia de esta no la conocía, pues suponía que eran «os que están ao final da sala»—. Al menos no al nivel como conocía a Alfonso Villares, que ascendió a conselleiro desde su círculo de amigos. Pero lo que leyó acerca de la opinión que el sector tenía sobre la que hasta el miércoles era directora xeral de Desenvolvemento Pesqueiro acabó de convencerlo de que había dado en el clavo. Que había acertado al incorporarla a «este grupo de compañeiros que se axudan, non compiten», y encomendarle el timón de un departamento «fundamental para a Xunta e absolutamente estratéxica para Galicia». Rueda le pidió un «liderado sereno, diálogo coa xente do mar e capacidade de xestión, que xa tes acreditada e, sobre todo, visión de futuro».
Antes, Marta Villaverde, visiblemente emocionada, había prometido el cargo, pedido «xustiza» para Alfonso Villares, agradecido al presidente su designación, saludado a todas las mujeres y hombres que la acompañaron «nesta travesía de traballar por Galicia», y dicho bonitas palabras para su familia.
En el medio de su discurso, una arenga a su equipo: «Compañeiros: temos entre as nosas mans a chave do horizonte da Galicia do mar o mar de Galicia dende o que debuxaremos un futuro conxunto, que seguirá a requirir do bo facer de todos e cada un dos que formamos parte de esta casa».
Desde esa casa que es la Xunta, el presidente desgranó su mandato, con «moitos retos por diante». Para empezar, «defender os intereses do sector en Europa, como se estaban defendendo agora; reforzar o apoio á flota, ao marisqueo e a súa necesaria transformación; protexer o emprego no mar e en toda a cadea mar-industria e fomentar a remuda xeracional; seguir investindo e fomentando investimento en innovación e formación e, por suposto, seguir adaptando a política dos nosos portos aos novos tempos para que sigan sendo o motor das zonas nas que están emprazados». Difícil y puede que incluso imposible, pero Villaverde asume el reto.
«O mar é unha a prioridade», cerró un Rueda ya del todo convencido de que la nueva conselleira sabrá ganarse «o respecto do sector». Porque lo ha leído.