El Gobierno celebra que Ferrol deje de ser «unha cidade pesimista» gracias a las nuevas fragatas F-110 para Navantia

SOMOS MAR

El alcalde destaca la «magnífica colaboración» con el Ejecutivo central
24 sep 2025 . Actualizado a las 04:50 h.Con la fiesta aún reciente de la botadura del Bonifaz, el programa de las fragatas F-110 a toda mecha, la revolución de la avenida de As Pías y el adiós a la muralla en octubre, Ferrol vive una etapa de «magnífica colaboración entre Concello, Xunta e Goberno central». Así lo indica el propio alcalde, José Manuel Rey Varela, que ayer recibía al nuevo subdelegado del Gobierno en la provincia de A Coruña. Aunque de diferentes colores políticos, Rey Varela y Julio Abalde coinciden en celebrar el «momento dulce» que atraviesa la ciudad. En representación del Gobierno central, Abalde destacó especialmente que «pasou de ser unha cidade pesimista con proxectos sen forza a unha cidade dinámica, sobre todo desde que se contratou o proxecto das F-110 en 2018».
El que fue rector de la Universidade de A Coruña conoce bien la realidad socioeconómica ferrolana. Y recalcó que «a vontade deste Goberno é traballar intensamente co concello como se amosou nos investimentos que fixo o executivo de Pedro Sánchez para cambiar radicalmente a situación da cidade». Según Julio Abalde, «a inversión de 4.500 millóns de euros para as novas fragatas de Navantia e 1.000 para a reforma dos buques F-100 tamén dá lugar a outras posibilidades para a transformación da cidade, como os proxectos para a nova entrada das Pías ou o que se fará urbanísticamente no antigo cuartel Sánchez Aguilera».
A su lado, el regidor también señaló temas pendientes como «completar a chegada da alta velocidade no ferrocarril a Ferrol, a finalización dos accesos á autoestrada, ou o desenvolvemento dos investimentos dos diques en Navantia»; y otros en vigor como la apertura del nuevo bulevar de As Pías. En su encuentro con el subdelegado, Rey Varela recordó «asuntos priotarios como a transferencia da titularidade da FE-13 (Acceso Norte) ao Concello». En cuanto a la transferencia al Concello de la avenida de As Pías, recordó que «coa Demarcación de Estradas acadamos un acordo para que cando nos chegue esa certificación poidamos facer fronte ao seu mantemento».
El futuro del astillero
Sobre la transformación del astillero de Navantia en Ferrol, Abalde aseguró que «está en marcha coa fábrica de bloques, a dixitalización e o centro de excelencia». Y quiso declarar que «Pedro Sánchez foi o único presidente do Goberno que visitou catro veces estes estaleiros». Por último, el subdelegado celebró el proyecto de Abrir Ferrol al Mar, que en octubre iniciará las obras con el adiós a la muralla: «O Ministerio de Defensa e a Armada traballan conxuntamente co Concello para mellorar a vida da cidadanía».