Pepe Formoso, nuevo presidente de APTCM: «Imos ser o que queiramos, só hai que crer na riqueza que temos»

Melissa Rodríguez
melissa rodríguez CARBALLO / LA VOZ

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El empresario ceense apuesta por la unión y la diversificación del sector profesional del turismo en la Costa da Morte. Así es la junta recién elegida y que fue presentada ayer en Muxía

30 jul 2022 . Actualizado a las 01:48 h.

La Asociación Profesional do Turismo da Costa da Morte (APTCM) ya tiene nueva directiva. La representa el ceense José Antonio Formoso Mourelos, Pepe (1967), cabeza visible del hotel Bela Fisterra y del albergue Bela Muxía, referentes en el sector local y gallego. El parador muxián de Lourido acogió ayer por la mañana la puesta en marcha de la nueva junta, en la que también figuran el fisterrán Julio Castro, director del Parador Costa da Morte, como vicepresidente; el modelo internacional Damián Álvarez, de Vimianzo y la empresa Gubem Event, como secretario, y Guillermo Iglesias, del bar Asteria Beach, en A Laracha, como tesorero. Completan la comitiva como vocales Belén Lema, de los restaurantes muxiáns Casa do Peixe y Son do Mar; José Ramón Pombo, de Autocares J Pombo (Cabana), y Marcos Seoane, del Asador Río Sil en Carballo. Este último es el único que sigue de la anterior gerencia, algo que, según el nuevo mandatario, le da continuidad al proyecto.

Considera Formoso que es una dirección que «vertebra o territorio» y que suma experiencia, emprendimiento y, sobre todo, pasión e ilusión, para dar cobertura a los diecisiete concellos que componen el geodestino, entre los que se encuentran los pertenecientes a las comarcas de Bergantiños, Soneira y Fisterra, además de Mazaricos y Carnota. El hecho de que los responsables representen, también, a distintos sectores, dice Pepe que es toda una declaración de principios para dar a ver que el turismo no es algo que conformen, de forma exclusiva, los hoteles y restaurantes.

«Fomos a única candidatura e logramos o respaldo dos socios e da anterior xunta. Eu sempre estiven vinculado, pero, ata agora, non puiden dar o paso por motivos profesionais. Entendín que tocaba», comenta. Damián es el integrante más joven de todos ellos y el que puede aportar ese plus necesario en la digitalización que exige la actualidad, expresa Formoso. Belén supone la única mujer, ejemplo de lucha y muy ligada al mundo de la pesca por su familia, destaca el empresario.

ANA GARCÍA

La selección del parador como escenario del pistoletazo de salida no fue casual, y en ello tiene mucho que ver Julio: «Naceu para dinamizar o turismo nesta zona e será o epicentro de todo o material gráfico e divulgativo que fagamos, o cal considero que é moi importante, pois alí estaremos todos representados para os que nos veñan visitar», explica el empresario. «O transporte é importante para os nosos clientes para poder unir Carballo con Carnota e A Laracha con Camariñas. Guillermo practica surf e tamén ten apartamentos turísticos, a maiores da espectacular terraza en Caión», añadió sobre José Ramón e Iglesias.

Cree que las actividades turísticas como el senderismo o las rutas ecuestres son imprescindibles para llenar de contenido las visitas a la Costa da Morte. «A xente non só vén a comer e durmir, senón que quere coñecer o noso territorio a través do mergullo, da pesca... E para iso é importante ter todo moi descentralizado», defiende. «Un taxi é turismo, ao igual que un supermercado», recalca. «Non temos explotada a praia de Carnota, a máis larga de Galicia, ao igual que os pecios. Tampouco a ornitoloxía nin a astronomía. Se veñen para tres días, teñen que marchar sabendo que non o viron todo. Os nosos temporais no inverno, que son exclusivos, ou a micoloxía no outono, son exemplos que axudarían a desestacionalizar a comarca», señala. El surf es pieza clave, asimismo.

Hay que poner, pues, todos los recursos en valor, expresa. Y la manera debe ser a través de la profesionalización de la propia asociación. «Sabemos facer cousas, pero non levar a xestión. Iso debe facelo unha xestora, unha asesoría. Polo tanto, o primeiro que debemos facer é poñerlle prezo, saber canto nos vai custar iso», comenta Pepe. En este sentido, será importante incrementar el volumen de socios, que actualmente ronda el centenar. «Cantos máis sexamos, máis información teremos sobre o que necesita o sector», añade.

«Imos ser o que queiramos, ese é o noso lema. Só hai que subir a autoestima e crer dunha vez por todas na riqueza que temos: unha materia prima marabillosa, unha contorna fantástica e pequenas empresas que o están facendo xenial», comienza desgranando, a lo que añade: «Por que non facer un produto conxunto? Teñen que sabelo xa. Non podemos crer que alguén nos vai facer o noso traballo. Debemos ir da man. Coller impulso e dar forza, porque unidos xuntamos máis fortalezas».