Senén Rouco

Últimos artículos publicados

17 oct 2024

África González en «De 0 a 100»: «Van a venir más pandemias, pero lo bueno de haber vivido el covid es que estaremos mejor preparados para ellas»

A catedrática de inmunoloxía do Centro de Investigacións Biomédicas da Universidade de Vigo (CINBIO), explicou a alumnos do IES Val Miñor de Nigrán, a mellor «defensa» que temos fronte a patóxenos externos, que non é outra que o noso sistema inmune, no programa de La Voz en colaboración coa Consellería de Educación. 
Autora do libro Inmuno Power, no que da as claves para coñecer e fortalecer as nosas defensas, é firme defensora de que a nivel particular cada un de nós coidemos a alimentación e fagamos exercizo para ter o «escudo interior e exterior» preparado fronte a bacterias e virus. Falando destes últimos e centrados en concreto na covid-19, a que fora presidenta da Sociedade Española de Inmunoloxía é optimista a pesares de que as pandemias hóuboas ao longo da historia e repetiranse inevitablemente. «Cada vez somos más y llegamos a sitios en los que no estábamos, invadiendo en cierto modo el hábitat de otras especies» sinala González, que chama a atención sobre a necesidade por este motivo de que esteamos o mellor preparados posible de cara ao futuro. «Con el coronavirus hemos podido desarrollar vacunas efectivas en tan solo un año, una respuesta inmunitaria contra un patógeno nuevo y específico», recorda sobre un dos avances médicos máis destacados daquel momento.

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

17 oct 2024

Juan José López Escobar en «De 0 a 100»: «Non somos conscientes de todos os datos que facilitamos co noso móbil»

O enxeñeiro de telecomunicacións de atlanTTic, da Universidade de Vigo, incidiu no programa de La Voz en colaboración coa Consellería de Educación, na importancia dun uso responsable do noso «perfil dixital», imprescindible en todo caso para ter unha boa experiencia coma usuarios de internet. Aos alumnos de bacharelato do IES República Oriental do Uruguay de Vigo, este investigador explicoulles aspectos relacionados coa chamada internet das cousas (IoT) e as redes 5G e 6G. A primeira consiste na relación entre diferentes dispositivos electrónicos coa rede, facilitando unha relación personalizada con eles. «Un altavoz intelixente, o noso ordenador portátil, o do traballo e o móbil forman un todo, por iso dicimos a veces que "o móbil nos escoita"». López Escobar lembrou que iso non é exactamente así, e que sucede polos permisos que como usuarios outorgamos a aplicacións que empregamos a cotío, como por exemplo facilitando datos relativos á nosa ubicación e ás veces mesmo proporcionando acceso á cámara. «Cómpre ir moitas veces a axustes e ser precisos neste sentido, unha aplicación que serve para informar do tempo, non debería ter acceso ao micrófono, por exemplo», aconsellou aos rapaces. 
Como membro de atlanTTic, Centro de Investigación en Tecnoloxías de Telecomunicación da Universidade de Vigo, axudou a debuxar o futuro das conexións inalámbricas. Destacou as smart cities, a transformación dixital das cidades, que mediante sensores conectados entre sí facilitando datos sobre tráfico ou calidade do aire, poden mellorar a calidade de vida dos veciños. Sen esquecer que nuns anos esta circunstancia ou a crecente presenza dos coches autónomos suporán ter que incrementar o ancho de banda das conexións, nas que cada vez hai máis datos. Se actualmente o 5G chega a 1 Gigabyte por segundo, «o 6G multiplicará esa cifra por 10».

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

08 jul 2024
Debate entre la generación Z y la millennial.

Generación Z vs «millennial»

El debate sobre la generación de cristal, salud mental, sexo y cuidado

ÁLEX LÓPEZ-BENITO, SENÉN ROUCO, JORGE PUBUL

30 may 2024
Francisco Fernández, fundador de Automoción Vilar do Colo

Francisco Fernández, de Automoción Vilar do Colo, en «De 0 a 100»: «Co lixo facturamos case 3 millóns ao ano»

«O 98 % do noso negocio é o lixo», di Francisco Fernández, fundador de Automoción Vilar do Colo. Formado no IES de Fene no eido da automoción, centrou o seu negocio na reparación, venda e aluguer de maquinaria de limpeza e camións do lixo. Unha especialización que agora considera «un piar fundamental» do grupo de empresas que lidera, no que figura tamén un taller de vehículos lixeiros e un negocio de transporte de formigón. Foi en 2018 cando deixou a multinacional na que estivo durante 13 anos reparando vehículos de xestión de residuos de catro países diferentes e decidiu emprender o seu propio camiño. «Realmente empezar empecei no mundo dos recambios, que non me gustaba, despois nesa empresa na que estiven adquirín moitos coñecementos e agora, seis anos despois damos traballo a 25 persoas», sinala orgulloso do camiño percorrido. Ao alumnado do que foi o seu centro aconselloulle «equivocarse» e, especialmente, empregarse «no que lle gusta a un» porque o máis importante que temos é «o tempo», que «é o noso ben máis prezado». A diversificación parece estar presente tamén nos plans a medio prazo deste empresario cabanés, que pensa en ampliar as súas instalacións e mesmo estuda realizar unha operación inmobiliaria proximamente

Iago García / Alex López-Benito / Senén Rouco

16 may 2024

Rubén Fernández, de Casa Castelao, en «De 0 a 100»: «En 2018 chorei diante de dous clientes, pensei que tiñamos que pechar»

Casa Castelao, nacida hai un cuarto de século na Fonsagrada, é unha homenaxe ás matanzas tradicionais de dona Carme, a avoa do actual conselleiro delegado de empresa, Rubén Fernández. Dende a montaña lucense, a 1.000 metros de altitude, está especializada en produtos de porco. «Grazas a nós, o butelo, tan tradicional aquí, chega a moitos lugares», sinala orgulloso Fernández. Tamén salazóns, destacando o lacón e a panceta. Xamón, chourizo... «temos en total 35 referencias no noso portafolio e a calidade dos nosos produtos é moi aprezada en Galicia, que era unha das nosas preocupacións». O empresario volveu ao centro no que el mesmo estudou, o IES Fontem Albei da Fonsagrada, para compartir no programa que La Voz de Galicia realiza coa colaboración da consellería de Educación, os segredos do empredemento empresarial. «O meu principal consello é que non teñan medo a equivocarse, que se formen e que arrisquen. Eu mesmo no 2018 chorei e non me da vergoña dicilo diante de dous clientes porque pensei que tiñamos que pechar», lembrou diante das cámaras. Agora, seis anos despois, parece superada aquela crise da peste porcina africana que tamén afectou aos produtores europeos. «Tamén a guerra de Ucrania provocou que aumentaran os nosos custes de produción pero non pensamos rebaixar a calidade da nosa materia prima, así que temos que subir os prezos procurando manter un equilibrio pero sen perder», detalla sobre a actual situación no mercado. Casa Castelao mantén unha notable presenza na zona norte peninsular e tamén en Portugal e o obxectivo é medrar na exportación, estando xa presentes en países europeos e nalgúns ao outro lado do Atlántico como a República Dominicana ou México

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

03 may 2024

Sofía Rodríguez, de theCosmethics, en «De 0 a 100»: «Cosmética ética é venderlle a unha clienta só os produtos que realmente necesita»

O programa que achega exemplos de emprendemento a centros educativos de secundaria da man de La Voz e a consellería de Educación levou ao IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia a unha das fundadoras do «ecommerce de cosmética». Formada nese centro, e posteriormente estudante de empresas e relacións internacionais, apostou por adicarse ao que realmente lle gustaba. «Esa é a clave dende o meu punto de vista para botar a andar un negocio que non sabes cando empeza se vai ir ben ou mal, que che guste realmente o que queres facer», dixo a limiá ao alumnado. A empresa botou a andar en Allariz en 2011, primeiro contaba con tenda física e web, pero hoxe en día está xa plenamente adicada Sofía e as súas compañeiras ao negocio online. «O que nos distingue é a selección dos produtos, orgánicos, naturais e de calidade e o noso asesoramento, buscando a fidelidade da clientela», sinala Rodríguez. Sirven 1.500 referencias distintas a toda Europa e contan tamén cunha marca propia. No último exercizo, theCosmethics, está dando beneficios despois dunha ampliación de capital en 2020 que as fixo medrar en plena pandemia. «Nós mesmas sabemos que vendemos ingredientes e resultados por iso somos as primeiras en testar os produtos, saber como funcionan e así poder dicirlle ás nosas clientas cómo lles vai a funcionar», detalla orgullosa do seu día a día. «Cosmética ética é venderlle a unha clienta só os produtos que realmente necesita», conclúe sobre a súa labor

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO